نوسان در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

بازارهای آسیا و اقیانوسیه با نوسان معامله داشتند که به دلیل واکنش سرمایه‌گذاران به گزارش مشاغل هفته گذشته ایالات متحده بود که امیدها را برای بهبود اقتصادی بالا برد.
کد خبر : ۱۲۲۶۹۵
بازار سهام آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه با وجودی که کره جنوبی، هنگ کنگ و چین برای کسب سود سهام تلاش کردند، استرالیا و ژاپن معاملات بیشتری داشتند.


پس از گزارش عربستان سعودی از تاسیسات نفتی این کشور که روز یکشنبه مورد هدف موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت، قیمت نفت بیش از ۲ درصد جهش یافت و قیمت نفت برنت از ۷۰ دلار در هر بشکه عبور کرد.


با گزارش شغل های بیش از حد انتظار ایالات متحده که باعث خوش بینی برای بهبود سریع اقتصادی بود، جمعه گذشته در بازارهای ایالات متحده سهام ها از فروش زیاد عقب افتادند.


روز دوشنبه بازارهای آسیا و اقیانوسیه با نوسان معامله داشتند که به دلیل واکنش سرمایه گذاران به گزارش مشاغل هفته گذشته ایالات متحده بود که امیدها را برای بهبود اقتصادی بالا برده است.


سهام های استرالیا سبز بودند. شاخص ای اس اکس ۲۰۰، ۱.۰۶ درصد صعود کرد. سهام های بانکی و معدنی افزایش یافت.


در ژاپن، سهام های بانکی افزایش یافتند.


شاخص کاسپای کره جنوبی با ۰.۳۲ درصد کاهش معامله شد. در هنگ کنگ ، شاخص هنگ سنگ ۱.۴۳ درصد سقوط کرد وشاخص هنگ سنگ تک ۳.۷۷ درصد سقوط کرد.


سهام های چین نیز سقوط کرد: کامپوزیت شانگهای ۰.۲ درصد افت کرد در حالی که شنژن ۱ درصد از دست داد.


صبح روز دوشنبه تحلیلگران گفتند: سرمایه گذاران با توجه به تأثیری که بسته بزرگ مالی بایدن بر نرخ های بهره بلندمدت خواهد گذاشت و باعث ایجاد فضای شکننده بازار سهام می شود، احتیاط خود را حفظ می کنند.


بسته حمایتی ایالات متحده


مجلس سنای امریکا در آخر هفته بسته حمایتی کرونا را به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار تصویب کرد که شامل پرداخت های مستقیم تا بیش از ۱۴۰۰ دلار به اکثر آمریکایی ها است. پیش بینی می شود این لایحه این هفته در مجلس دموکرات ها تصویب شود و قبل از پایان مهلت ۱۴ مارس برای تمدید برنامه های کمک به بیکاری برای گرفتن امضای جو بایدن ارسال شود.


ماه گذشته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به قانونگذاران گفت که اقتصاد ایالات متحده فاصله زیادی با اهداف اشتغال و تورم خود دارد و به احتمال زیاد برای پیشرفت چشمگیر زمان بیشتری لازم است. وی گفت که تورم هنوز زیاد نشده است و بانک فدرال به سیاست فعلی خود متعهد است، که نرخ های بهره فعلاً پایین می مانند.


ارزها و نفت


دلار آمریکا در برابر همتایان خود به ۹۲.۰۳۰ صعود کرد.


ین ژاپن با ۱۰۸.۴۱ درهر دلار تغییر قیمت داد در حالی که دلار استرالیا با ۰.۱ درصد رشد به ۰.۷۶۹۴ دلار رسید.


روز دوشنبه قیمت نفت در معاملات آسیا بیش از ۲ درصد جهش کرد. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با ۲.۲۲ درصد افزایش به ۶۷.۵۶ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت با ۲.۲۸ درصد افزایش به ۷۰.۹۴ دلار رسید.


عربستان سعودی گفت تاسیسات نفتی این کشور روز یکشنبه مورد هدف موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت.


هفته گذشته، اوپک و متحدان آن گفتند که این گروه تولید نفت را تا ماه آوریل تا حد زیادی ثابت حفظ می کند در حالی که عربستان سعودی افزود که تولید داوطلبانه اش را یک میلیون بشکه در روز تا ماه آینده افزایش می دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر