20 اسفند 1399 - 12:28
رییس جهمور در جاسه هیئت دولت:

دست دلال‌ها را در بازار باز نگذارید

رئیس جمهور خطاب به همه مقام‌های اجرایی، نظارتی و تعزیراتی گفت: با همه توان در صحنه باشید و شب عید مردم را شیرین کنید و دست دلال‌ها را در بازار باز نگذارید.
کد خبر : ۱۲۲۷۶۴
روحانی

به گزارش ایبِنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی روز چهارشنبه در بخش‌هایی از سخنان خود در جلسه هیات دولت با اشاره به فرا رسیدن ایام عید و نوروز اظهار داشت: مردم در این ایام زندگی و روح خود را نو می‌کنند و طبیعتا خرید هم بخشی از رسوم این ایام است. باید زمینه را برای آنها آماده کنیم و نگذاریم یک مشت دلال سودجو، زندگی مردم را با مشکل مواجه کنند.


دکتر روحانی تصریح کرد: البته یک مقدار از مشکلات طبیعی است، یک مقدار از مشکلات مربوط به دولت تروریست آمریکاست که متأسفانه این دولت هم هنوز راه دولت قبل را ادامه می‌دهد، اما یک مقدار از مشکلات به دلال‌بازی‌های غلط، نادرست و ناروا در جامعه مربوط می‌شود.


رئیس جمهور با اشاره به اصرار دولت برای احیای وزارت بازرگانی و ارائه لایحه دو فوریتی به این منظور به مجلس خاطرنشان کرد: امروز وزیری که به فکر زندگی و مصرف مردم باشد، به فکر این باشد که توزیع چگونه انجام شود، نداریم. توزیع بی‌صاحب است و این مشکل اصلی ماست. کسانی که با تحقق این تصمیم دولت همراهی نکردند باید در برابر مردم بابت مشکلاتی که در اثر عدم تحقق این تصمیم پدید آمده است، پاسخگو باشند.


روحانی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که دست روی دست بگذاریم. معتقدم وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی، مسئولیت بسیار سنگینی در برابر مردم دارند. نمی‌توانیم در دولت بنشینیم و راحت بگوییم تحریم بود. نمی‌توانیم بگوییم چون مجلس لایحه دولت را تصویب نکرد، پس دست روی دست بگذاریم.


رئیس جمهور گفت: امروز باید برای حل معضلات مردم به صحنه بیاییم. می‌دانم که وزارتخانه‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کنند، اما معیار اینکه تلاش‌های ما کافی است یا نه، مردم هستند، اگر مردم به دولت بگویند تلاش‌های شما کافی است خوب است، اما بعید می‌دانم مردم تلاش‌های ما را کافی بدانند. نه اینکه مردم از تحریم اطلاع نداشته باشند، یا ندانند که لایحه دادیم و لایحه رد شده است. اینها را می‌دانند اما علیرغم این می‌گویند ما تلاش بیشتر می‌خواهیم و درست هم می‌گویند و آنها می‌گویند دست دلال‌ها را در این بازار بازنگذارید.


روحانی افزود: از وزرا، مجریان، استانداران، مدیران کل، بازرسان و دست اندرکاران امور تعزیزات درخواست می‌کنم امروز با همه توان بیایند و شب عید مردم را شیرین کنند البته تصمیماتی در دولت برای بازارچه‌های مرزی و گشایش‌ها با این هدف که روی این کالاها اثر بگذارد ، اتخاذ کردیم  و از مسوولان ذیربط می خواهم که به سرعت این مصوبه دولت اجرا و پیاده شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر