23 اسفند 1399 - 16:20

بازگشت ۱۳۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه به چرخه تولید و اشتغال

در راستای تحقق شعار سال و اجرای قانون رفع موانع تولید در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان (ارزش سیف) کالا به صاحبان آنها اعاده شد تا در چرخه تولید و اشتغال قرار بگیرد.
کد خبر : ۱۲۲۸۲۵
افتخاری اموال تملیکی

به گزارش ایبِنا، محمد علی افتخاری مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به رویکرد این سازمان در سال جهش تولید و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، اظهار کرد: یکی از وظایف ما رسیدگی و تعیین تکلیف کالاهای متروکه است که مهلت قانونی برای ترخیص آنها در مبادی ورودی رسمی کشور به پایان رسیده و پس از طی فرایندهای قانونی باید به فروش برسد.


در راستای تحقق شعار سال و اجرای قانون رفع موانع تولید در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان (ارزش سیف) کالا به صاحبان آنها اعاده شد تا در چرخه تولید و اشتغال قرار بگیرد. عمده این کالاها، کالای سرمایه ای، مواد اولیه تولید و ماشین آلات صنعتی هستند سازمان به منظور رونق و احیای بنگاه‌های اقتصادی از درآمدی که می‌توانست در این زمینه داشته باشد، چشم پوشی کرد و در کوتاهترین زمان ممکن اعاده شد.


۳۲ درصد از این کالاها شامل انواع دستگاه و ماشین آلات صنعتی، ۱۲ درصد ابزار صنعتی، ۱۱ درصد کالاهای سریع الفساد،  ۱۰ درصد لوازم ساختمانی، ۸ درصد فلزات و مواد معدنی، ۶ درصد وسایط نقلیه و ۵ درصد لوازم یدکی و وسایط نقلیه را شامل می شود. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر