11 فروردين 1400 - 11:34
دبیر شورایعالی مناطق آزاد مطرح کرد؛

با شفاف‌سازی عملکرد مناطق آزاد از تضییع بیت‌المال جلوگیری شد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با شفاف‌سازی عملکرد مناطق آزاد از تضییع بیت المال جلوگیری به عمل آمده است.
کد خبر : ۱۲۳۱۱۸
مناطق آزاد

به گزارش ایبِنا به نقل از فرینا، حمیدرضا مومنی در دیدار با رییس دیوان محاسبات ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در راستای شفاف سازی و نشر داده ها همچنین برخط سازی فرآیندها در مناطق آزاد، اظهار کرد: نتایج به دست آمده طی پیاده سازی این اقدامات در منطقه آزاد قشم موجب فساد زدایی و کشف تخلفات و جلوگیری از تضییع بیت المال شد.


مومنی در خصوص پیاده سازی آزمایشی امضاء الکترونیک مناطق آزاد که به صورت پایلوت در قشم انجام و امکان نظارت، حسابرسی و بازرسی الکترونیکی را به وجود آورده است، افزود: در صورت دریافت تاییدات مقرراتی دیوان محاسبات این مهم به سرعت در همه مناطق پیگیری و اجرایی خواهد شد.


رییس دیوان محاسبات نیز با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده روال در دست اقدام در مسیر شفاف سازی مناطق آزاد را مثبت ارزیابی و با تایید ضرورت این اقدامات بر همراهی همکاری همه جانبه دیوان محاسبات در مسیر تحقق این اهداف تاکید کرد.


در ادامه این نشست به پیشنهاد مشاور رییس جمهور و موافقت رییس دیوان محاسبات مقرر شد با بررسی های کارشناسی ساختاری اختصاصی مناطق آزاد و ویژه برای حسابرسی و رسیدگی به موضوعات این مناطق بر مبنای حوزه های تخصصی؛ ویژگی های ساختاری و قانون چگونگی اداره این مناطق در دیوان محاسبات تشکیل و راه اندازی شود تا علاوه بر نظارت دقیق تر، طی مراحل شفاف سازی را نیز تسریع گردد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر