21 فروردين 1400 - 12:08
یک نماینده مجلس با ایبِنا مطرح کرد:

دو زمینه بروز شوک در اقتصاد/ نرخ ارز باید کنترل شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بتوانیم رشد نرخ ارز و نقدینگی را کنترل کنیم، می‌توانیم مانع از بروز شوک جدیدی به اقتصاد شویم.
کد خبر : ۱۲۳۲۵۲
مهدی طغیانی

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره راهکارهای ایجاد ثبات در افتصاد کشور طی سال جاری، اظهار کرد: وقتی شرایط اقتصادی کشور تثبیت شود یعنی در همه موضوعات جهشی وجود نداشته باشد، شرایط کشور از نظر معیشتی و موضوعات دیگر روند مثبتی به خود می‌تواند ببیند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پایان سال گذشته رشد اقتصادی کشور نسبت به دو سال پیش مثبت بوده که این اتفاق می‌تواند امیدوار کننده برای سال جدید باشد.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان تورم کشور را کاهش داد، زیرا این موضوع مهمان ۳۰ یا ۴۰ ساله کشور است، اما می‌توان با تثبیت نگه داشتن شرایط اقتصادی شرایط زندگی را برای مردم متناسب کرد که این اتفاق راهکارهای مختلفی دارد.


طغیانی با اشاره به راهکارهایی که مانع از شوک جدید به اقتصاد می‌شود، بیان کرد: متاسفانه نرخ ارز در سال‌های اخیر جرقه یا شوک بسیار بد برای اقتصاد ایران بوده، اما اگر بتوانیم نرخ ارز را کنترل کنیم می‌توانیم مانع از شوک جدیدی به اقتصاد شویم.


وی با بیان اینکه باید اقدامی صورت گیرد تا تاثیر دلار در اقتصاد کم شود، افزود: موضوع دومی که می‌تواند مانع از شوک جدید اقتصادی شود کنترل نقدینگی است، زیرا دولت کنونی یا دولت‌های گذشته برای جبران کسری بودجه خودشان دست به خلق پول می‌زدند که این مورد باعث افزایش تورم و شوک جدیدی به اقتصاد می‌شد، اما اگر این دو مورد را بتوانیم کنترل کنیم می‌توان شرایط باثباتی ایجاد کرد.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کسری بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تمام سعی و تلاش خود را کرد تا این بودجه را با کسری کمتری ببندد، اما مورد مهمی که وجود دارد این است که بتوانیم ارز آوری کشور را افزایش دهیم، زیرا اگر ارز آوری زیاد شود اقتصاد با ثبات خواهد ماند.

برچسب ها: نرخ ارز کنترل
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر