17 فروردين 1400 - 15:48

تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان

معاون اول رییس‌جمهور بااعلام اینکه ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک مناسبی در کشور وجود دارد، بر تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
کد خبر : ۱۲۳۲۷۷
جهانگیری

به گزارش ایبِنا، جلسه کارگروه تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری با تاکید بر اهمیت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، گفت: باید همه دستگاه های دولتی و نظارتی و نیز تولید کنندگان تلاش کنند تا کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی در کشور به وجود نیاید.


معاون اول رییس جمهور تامین کالاهای اساسی نظیر شکر، روغن، خرما، مرغ و تخم مرغ، برنج و گوشت قرمز را از اولویت های اصلی دستگاه های دولتی و تولیدکنندگان کشور دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان باید اقلام مورد نیاز سفره افطار مردم به وفور و با قیمت مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.


وی با قدردانی از عملکرد ستاد تنظیم بازار در تامین مایحتاج شب عید مردم به ویژه در زمینه میوه، گفت: خوشبختانه با تداوم عرضه مرغ در میادین میوه و تره بار شاهد کاهش التهابات در بازار این محصول و از بین رفتن پدیده صف خرید هستیم.


 جهانگیری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیاز به برخی کالاها افزایش می یابد، خوشبختانه گزارش های اعلام شده از سوی دستگاه ها نشان می دهد که به میزان لازم کالاهای مرتبط، تولید و ذخیره سازی شده است و براساس پیش بینی ها مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.


معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت رصد روزانه بازارها، خواستار دخالت لازم ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت و وفور کالاها شد و گفت: همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های نظارتی و تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید با حضورشان در صحنه به مردم اطمینان بخشی کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها نظیر سیمان در بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا با همکاری انجمن سیمان دخالت موثری در این بازار داشته باشد زیرا در فصل ساخت و ساز و کار عمرانی مصرف سیمان در کشور افزایش می یابد.


جهانگیری با بیان اینکه در زمینه ذخیره سازی کالاهای استراتژیک مناسبی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: باید در زمینه ذخیره سازی کالاهای استراتژیک همواره اطمینان خاطر داشته باشیم و ذخیره سازی در سطح بالا حفظ شود. باید در دوره انتقال دولت کاری کنیم که دولت بعدی در ماه های شروع کار خود دغدغه و چالشی از بابت کاهش کالاهای اساسی نداشته باشد و تمام تمرکز خود را بر روی چیدمان وزرا و مسئولان دستگاه ها قرار دهد. البته بر اساس شرایط جنگ اقتصادی ذخایر خوبی ایجاد شده ولی باید با حساسیت و دقت نظر این ذخایر را افزایش داد.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص میزان واردات واکسن کرونا، تولید این واکسن در داخل و تزریق واکسن به گروه های اولویت دار تصریح کرد: باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی انجام شود تا مردم احساس کنند که همراه با فرآیند واکسیناسیون در سراسر جهان در ایران نیز اقدامات مثبت و موثری در حال انجام است.


وی تولید واکسن کرونا توسط شرکت های داخلی را موضوعی مهم و ارزشمند توصیف و ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر مطابق آنچه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش داده اند همه مردم ایران از واکسن برخوردار شوند.


در این جلسه گزارش های مختلفی از میزان تولید کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان نظیر شکر، روغن، خرما، مرغ و تخم مرغ، برنج و گوشت قرمز ارائه شد. براساس این گزارش ها عرضه مرغ در تهران از هزار تن به دو هزار تن در روز رسیده و گزارش ها حاکی از آن است که جز در برخی موارد محدود، هیچ صفی برای خرید مرغ تشکیل نشده و تلاش می شود برای استان های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان نیز عرضه مرغ به اندازه لازم انجام شود.


همچنین روسای دستگاه های ذیربط با اشاره به میزان واردات، ‌بازدیدهای میدانی، کنترل تولید و مقابله با قاچاق، تصریح کردند که در ماه مبارک رمضان التهابی در بازار محصولات نخواهیم داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر