گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

جهش ۴۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۲۲۲۰ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد به یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۳۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۰۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۶۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۰۹۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۴۷۱ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد به رقم ۳۵۷ هزار و ۳۱۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۹۱۱ واحدی، عدد ۳۸۶ هزار و ۲۵۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۵۰۶ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۴۲۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۹۶۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۲۳۵۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۸۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۰۵۶۴  واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، فارس، کچاد، فملی و کگل با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فروس، وسصفا و وسقم، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۴ هزار و ۲۴ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پکویر(کویر تایر) با ۱۸.۷۱  درصد رشد و پس از آن، نمادهای شستا، وبصادر، سصوفی و کمنگنز بود. همچنین نماد معاملاتی فروس(فروسیلیس‌ ایران‌) با ۱.۰۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسرضوی، وسصفا، وسقم و ولملت قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر