گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی منفی شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت

فعالان بازار سهام در هفته‌ای که گذشت، شاهد روند نزولی نماگر کل بورس به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی بودند.
کد خبر : ۱۲۹۰۳۵
بورس

به گزارش ایبِنا؛ بررسی روند پنج روز فعالیت بازار سرمایه نشان می دهد در طول هفته ای که گذشت، شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۵۶ هزار واحدی مواجه شد و در نهایت بازدهی منفی ۴.۱۶ درصدی را به ثبت رساند.


بر اساس این گزارش، در اولین روز هفته (شنبه بیستم آذرماه ۱۴۰۰)، فعالان بورس عقب‌گرد شاخص کل را نظاره گر بودند. به گونه ای که در پایان معاملات روز شنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۹۴۱  واحدی معادل ۰.۳۷ درصدی به یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی کگل، شفن، فولاد، خودرو، خساپا و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۹۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۹ هزار و ۷۴۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه بیست و یکم آذرماه ۱۴۰۰) بازهم روند نزولی شاخص کل به ثبت رسید. بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۳۷۳۰ واحدی معادل ۱.۷۷ درصدی به یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، فولاد، شستا، پارسان و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۷۳ هزار و ۱۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه بیست و دوم آذرماه ۱۴۰۰) نماگر کل بورس پس از مدتها، کانال یک میلیون و سیصد هزار واحدی را از دست داد و به کانال پایین تر سقوط کرد. بر این اساس، در پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۲۴۹ واحدی معادل ۱.۹۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۷ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، کگل، فملی، شستا، پارس و پارسان با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۵ هزار و ۹۸۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه بیست و سوم آذرماه ۱۴۰۰)، شاخص کل بورس بازهم قرمزپوش شد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۷۵۱ واحدی معادل ۰.۲۹ درصدی به یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۹۸ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی خودرو، وغدیر، خساپا، فملی، کگل و بورس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۴ هزار و ۹۲۹  نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه بیست و چهارم آذرماه ۱۴۰۰) بالاخره نماگر سبزپو شد. به گونه ای که در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  ۱۳۷۷ واحدی معادل ۰.۱۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین نمادهای معاملاتی میدکو، فملی، شفن، کچاد، نوری و فارس با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۸ هزار و ۵۴۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُرتراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)،  ایران‌خودرو (خودرو)،   ملی صنایع مس ایران (فملی)  در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر