گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس عقب‌نشینی کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۸۹ واحدی معادل ۰.۱۱ درصدی به یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۵۸ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۲۳۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۶۹ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۳۴۳ هزار و ۱۳۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  افت ۱۶۳۶ واحدی، عدد ۳۶۰ هزار و ۲۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۲۹ واحدی به رقم ۲۲۶ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۹۸۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۱۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۸۰ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۷۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، نوری، خودرو، تاپیکو، وتجارت و وبملت  با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، شبندر و اخابر، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۳۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۵۸ هزار و ۳۶۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر