گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش بیش از ۱۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۸۴۱۶ واحدی معادل ۱.۳۲ درصدی به یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۹۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۷۱  واحدی به ۱۸ هزار و ۶۶۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۴۰۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه یازدهم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۵۵۹ واحدی معادل ۱.۳۲ درصد به رقم ۳۴۱ هزار و ۳۶۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  افت ۴۶۳۰ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۴۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۹۱۱ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۵۸۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۹۰۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۷۷۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۸۸۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۴۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، شپدیس، نوری، کچاد و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، کالا و وامید، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۲ هزار و ۸۱۴ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۱۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دکیمی(کیمیدارو ) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دروز، شپارس، قپیرا و حفارس بود. همچنین نماد معاملاتی ختور(رادیاتور ایران‌) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خکمک، پکرمان، غنوش و غبهنوش قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر