افزایش سرمایه شستا تصویب شد

براساس تصمیمات مجمع افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد، سرمایه شرکت از ۱۴۲ هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۶۳۰ هزار میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۱۲۹۴۲۲
image-20220102120807-2.png

به گزارش ایبِنا، مجمع افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰.۱۰.۱۲ با حضور نماینده سازمان تامین اجتماعی، علی رستمی مدیرعامل شستا، نمایندگان سازمان بورس و حسابرسی کشور و بیش از ۹۰ درصد سهامداران این شرکت، برگزار شد.


علی رستمی مدیرعامل شستا در این مجمع به ارائه گزارشی از عملکرد مالی، فروش، پروژه‌ها و برنامه‌های آتی شستا پرداخت.


مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است افزود: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و در همین راستا تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.


رستمی با تاکید بر سیاست‌های کلان شستا در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد اشتغال و جهش تولید گفت: در حال حاضر شستا ۹۴ پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۶۳۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا دارد.


مدیرعامل شستا هدف از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داده‌ها را در راستای حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی دانست و بیان داشت: به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها، افزایش سرمایه شستا را از بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد ریال به ۱۶۳۰ هزار میلیارد ریال انجام گرفته است.


رستمی با بیان اینکه میزان افزایش سرمایه براساس بررسی‌های انجام شده درخصوص وضعیت شرکت‌ها و میزان توسعه و سودآوری حوزه‌های فعالیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا صورت گرفته است، افزود: بر همین مبنا بیشترین افزایش سرمایه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با حدودا ۵۰ درصد و به میزان بیش از ۷۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است.


وی افزود: هلدینگ صبا تامین با فعالیت در حوزه مالی و بورس ۲۶۴ هزار میلیارد ریال پس از تاپیکو بیشترین میزان افزایش سرمایه را به خود اختصاص داده است.


در پایان مجمع افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی شستا با رای اکثریت حاضرین تصویب شد.


شایسته ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا با ۱۱ درصد از ارزش بازار سرمایه کشور و بیش از یک هزار نوع محصول تولیدی یکی از بازیگران موثر اقتصاد ایران است که به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی چند رشته‌ای در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، دارو، صنایع فلزی، معدنی، لوازم خانگی، نیروگاهی، دامپروری و سلولزی و ... فعال است.

ارسال‌ نظر
رهام پورخسروی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
۰
با سلام
افزایش سرمایه چگونه به سهامداران اعلان میگردد.
با تشکر
رضازاده
Ireland
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
۰
باسلام
آیا بزودی شستاافزایش سرمایه دارد
باتشکر
فیلم و پخش زنده
بیشتر