گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس در سومین روز هفته ۲۹۷۱ واحد کاهش یافت

 شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۹۷۱ واحدی معادل ۰.۲۲ درصدی به یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۶۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۵۹۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۴۶۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه سیزدهم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۳۵ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۳۴۰ هزار و ۶۶۷ واحد رسید.


 شاخص کل هم وزن نیز، با  کاهش ۲۷۸ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۲۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۷۴ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۴۴۰ واحد رسید.


 همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۱۱۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۵ هزار و چهار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۷۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۴۹ هزار و ۴۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۰۰ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۴۲ هزار و ۲۶۲ واحد را به نمایش گذاشت.


 بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی نوری، فملی، تاپیکو، فخوز و امین با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، شبندر و کگل بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۴۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۲ هزار و ۸۵۹ نوبت معامله و به ارزش ۲۰ هزار و ۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


 در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد شسینا (صنایع شیمیایی سینا) با ۴.۸۲ درصد افت و پس از آن، نمادهای قپیرا، غشصفا و امین بود. همچنین نماد معاملاتی حفارس (حمل و نقل بین‌المللی فارس) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کدما، پکرمان و لپارس قرار گرفتند.


 

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر