گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افزایش اندک شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۴ واحدی معادل ۰.۰۲ درصدی به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۳۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۴۰۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۵۰۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد تغییرات اندک اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۵ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۳۳۷ هزار و ۴۵۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  کاهش ۵۱۱ واحدی، عدد ۳۵۹ هزار و ۴۷۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۲۱ واحدی به رقم ۲۲۶ هزار و ۴۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۵ هزار  و ۹۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۳۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۷ هزار و ۹۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۲۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، اپال، کگل و خودرو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت و انرژی۳ بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۷۷۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۷ هزار و ۵۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۲ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولملت (واسپاری ملت) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای درازک، خمحور، پرداخت و غالبر بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا (شیر پاستوریزه پگاه اصفهان) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قصفها، بالبر، لبوتان و وتوصا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها