گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افزایش شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۹۲۸ واحدی معادل ۰.۱۴ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۸ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۶۴۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه‌شنبه بیست و یکم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد افزایش اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۷۷ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۳۹۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افزایش ۱۲۸۶ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۳۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۰۸ واحدی به رقم ۲۲۲ هزار و ۱۳۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۳۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۳ هزار  و ۵۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۲۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۰ هزار و ۲۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۲۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۵ هزار و ۳۹۴ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، خودرو، وبملت، شبندر و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، شپدیس، تاپیکو و مبین بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۸ هزار و ۲۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قزوین (کارخانجات قند قزوین) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فپنتا، خپویش، آپ و قلرست بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا (شیر پاستوریزه پگاه اصفهان) با ۴.۷۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لبوتان، چافست، ثنوسا، دیران و خنصیر قرار گرفتند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر