گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی منفی ۲.۱ درصدی شاخص کل بورس در هفته سوم دی ماه

فعالان بازار سهام در هفته‌ای که گذشت بازهم نظاره گر روند نزولی شاخص های منتخب بورس بودند. این در حالی است که خودرو و قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، در میان صنایع مثبت بازار قرار داشتند.
کد خبر : ۱۲۹۷۲۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی پنج روز فعالیت بازار سرمایه در سومین هفته از زمستان ۱۴۰۰ نشان می دهد نماگر کل بورس در این مدت، تنها در یک روز روند مثبت را تجربه کرده است. به گونه ای که در پایان هفته، شاخص کل بورس در مجموع با افت بیش از ۲۸ هزار واحدی مواجه شد و در نهایت بازدهی منفی ۲.۱۱ درصدی را در کانامه کاری خود به ثبت رساند.


بر این اساس در اولین روز هفته (شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۵۱ واحدی معادل ۰.۰۶ درصدی به یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۳۴۴ واحد رسید. در این میان نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، نوری، شاراک و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، در پایان روز شنبه، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۳۰ هزار و ۷۴۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۱.۸۸ درصدی به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۷۶ واحد سقوط کرد. در این میان بیشترین تاثیر منفی در افت نماگر کل توسط نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، پارسان، فملی و پارس بود. هرچند در دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۰ هزار و ۶۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰) بازهم شاخص کل کاهش یافت. به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۱۸۰ واحدی معادل ۰.۳۱ درصدی به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۶۴۰ واحد سقوط کرد. در این میان، نمادهای معاملاتی پارس، فملی، فارس، وصندوق و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۳ هزار و ۳۲۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰) بالاخره نماگر به رنگ سبز درآمد و بازدهی مثبت را به ثبت رساند. به گونه ای که در پایان روز سه شنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۹۲۸ واحدی معادل ۰.۱۴ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، خودرو، وبملت، شبندر و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۸ هزار و ۲۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰) دوباره شاخص به روند نزولی بازگشت و در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۲۰ واحدی معادل ۰.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید. در این میان،  نمادهای معاملاتی تاپیکو، مبین، شپدیس، کویر و انرژی۳ با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در ایستگاه پایانی هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۲ هزار و ۹۹۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُر تراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ملی صنایع مس ایران (فملی)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گروه دارویی برکت (برکت)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) و سایپا (خساپا) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.


صنایع مثبت بازار سهام در هفته گذشته


در هفته‌ای که گذشت خودرو و قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، خرده‌فروشی، قند و شکر، فعالیت مهندسی، تجزیه و تحلیل، رایانه و زراعت و خدمات وابسته جزو صنعت مثبت بازار بود.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر