گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم روند نزولی بورس؛ شاخص ۷۵۰۰ واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۵۶۱ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۸۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۴۲۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۸۶۵ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۰۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۲۵۱۵ واحدی، عدد ۳۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۵۷۸ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۵۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۳۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۰۲۰ واحد کاهش به رقم ۹۷۳ هزار و ۱۸۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۵۵۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۶۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، خودرو، پارسان و شپدیس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، شتران و بوعلی تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۵ هزار و ۱۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسرا(سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان‌ ) با ۱۰.۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولکار، ثاباد، وتوکا و دیران بود. همچنین نماد معاملاتی دپارس(پارس‌ دارو) با ۴.۹۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شسینا، غشصفا، کاوه و ختوقا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر