20 فروردين 1401 - 14:21
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افت شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش  ۵۰۹۵ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، به یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۸۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۷۲۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۵۱ واحدی، به رقم ۳۵۸ هزار و ۳۴۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۷۲۹ واحدی، عدد ۳۷۸ هزار و ۷۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۵۴ واحدی به رقم ۲۳۵ هزار و ۶۳۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۰۴۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۹۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۷۹۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۸۸۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی خودرو، فملی، وبملت، شتران و فولاد با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبریز، وپارس ، شبندر و حکشتی تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۹  میلیارد و ۴۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۸ هزار و ۳۶۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غکورش(صنعت غذایی کورش) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کماسه، وپارس، غپینو و غشصفا  بود. همچنین نماد معاملاتی پکرمان(گروه‌ صنعتی‌ بارز) با ۴.۸۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ساربیل، کنور، ولساپا و سصفها قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر