27 فروردين 1401 - 14:32
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

رشد ۱۳۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۵۳۹ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد، به یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۰۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۹۰۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۳۲۶ واحدی، به رقم ۳۶۰ هزار و ۵۴۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴۶۷۵ واحدی، عدد ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۹۱۳ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۵۶۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۷۱۳۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۶۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۰۵۴ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۷۴۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۴۹ هزار و ۵۵۳ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، پارسان، شتران و رمپنا با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخوز، پاکشو، تملت و ذوب تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۸ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۸۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کفپارس(فرآورده‌های‌ نسوز پارس‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غزر، ورنا، وپترو و کسرا بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌ ) با ۴.۲۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثامان، ولپارس، بالبر و وآذر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها