30 فروردين 1401 - 15:24
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم روند صعودی شاخص بورس؛ نماگر بیش از ۱۱ هزار واحد تقویت شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۲۲۳ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۶۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۰ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۶۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۰۰۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۷۵۵ واحدی، به رقم ۳۷۱ هزار و ۵۴۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۷۹۸ واحدی، عدد ۴۰۰ هزار و ۵۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۴۲ واحدی به رقم ۲۴۹ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۴۲۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۵۱ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۵۲۸۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۵۳ هزار و ۴۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شپنا، شبندر، شتران و وپارس با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وغدیر، کگل، رمپنا و ومعادن  تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۶۵۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۶۶ هزار و ۹۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۳ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پتایر(ایران‌ تایر) با ۱۳.۰۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شپنا، شپنا، خاهن و واتی بود. همچنین نماد معاملاتی واعتبار(سرمایه گذاری اعتبار ایران) با ۳.۷۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای مرقام، سصفها، بکاب و قثابت قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر