18 ارديبهشت 1401 - 13:38
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس بیش از ۹ هزار واحد افزایش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹۱۵۰ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۳۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۴۵۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۲۴۴ واحدی، به رقم ۳۸۰ هزار و ۹۵۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۶۹۲ واحدی، عدد ۴۲۹ هزار و ۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۷۳ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۳۴۷ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۸۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۹۷۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۹۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۴۴۸۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، شبریز، فخوز و مبین  با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، جم، شیراز و وغدیر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۷۳۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۹ هزار و ۹۴۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شپاکسا(پاکسان‌ ) با ۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پتایر، شبریز، خچرخش و سیمرغ بود. همچنین نماد معاملاتی دامین(داروسازی‌ امین‌) با ۵.۱۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شکلر، شلعاب، خلنت و شسینا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر