10 خرداد 1401 - 13:40
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس بیش از ۵ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۳۳۱ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۳ واحدی به ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۳۱۴۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (سه شنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۳۰۳  واحدی، به رقم ۳۷۷ هزار و ۶۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۱۲۲  واحدی، عدد ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۲۱ واحدی به رقم ۲۶۳ هزار و ۶۴۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۸۱۵۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۰۱۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۵۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۰۴۰۷ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۷۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.




بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، فملی، شبندر، پارس و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وتجارت، وبصادر، خودرو و اخابر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۱۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۱ هزار و ۲۶۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشصفا (شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۵.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خزر، ولغدر، پتایر و تکمبا بود. همچنین نماد معاملاتی سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سصفها، فاذر، دیران و چفیبر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر