05 دی 1395 - 17:14
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

آغاز به کار بانک‌های بین‌المللی ایران/ رشد ۴۰۰ درصدی افتتاح LC

قائم مقام بانک ملت از دور جدید فعالیت‌های بانکی در کشورهای مختلف از جمله آلمان، کره‌جنوبی، ترکیه و انگلیس خبر داد و گفت: حجم فعالیت‌های ارزی این بانک ۲۰۰ درصد رشد کرد.
کد خبر : ۱۴۶۳۰
آغاز به کار بانک‌های بین‌المللی ایران/ رشد ۴۰۰ درصدی افتتاح LC

علیرضا لگزایی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا) درباره دستاوردهای نظام بانکی در پسابرجام گفت: از مواردی که به سیستم بانکی در پسابرجام می‌توانست منتقل شود موضوع تسهیل روابط کارگزاری و ایجاد امکان نقل و انتقالات ارزی با بانک‌های خارج از کشور بود.


قائم مقام بانک ملت با اشاره به اینکه به لحاظ روابط کارگزاری در پسابرجام تعداد قابل قبولی از روابط کارگزاری و تفاهم نامه‌ها با بانک‌های خارجی منجر به امضای قرارداد شده است، ادامه داد: همچنین احیاء حساب‌های قبلی نیز برای بانک‌ها انجام شد. در بانک ملت نیز بیش از ۱۰۰ رابطه کارگزاری به سرانجام رسیده و این موضوع مربوط به کشورهای مختلف است.


وی از دریافت مجوز فعالیت بانک PIB لندن خبر داد و افزود: مجوز فعالیت این بانک دوباره صادر شد و در هفته‌های اخیر این بانک متعلق به بانک ملت و تجارت به صورت مستقل در انگلستان فعالیت‌شان را از سر گرفته است.


قائم مقام بانک ملت تصریح کرد: همچنین فعالیت بانک AIH آلمان بانک ملت نیز فعالیت خود را از سر گرفته است. بانک ملت در این بانک نیز سهامدار است و در ترکیه هم فعالیت شعب بانک ملت شتاب گرفته است.


به گفته لگزایی،‌ در کره جنوبی نیز در شرف آغاز به کار بانکی هستیم و حجم فعالیت‌های ارزی بانک در سال جاری در مقایسه با سال ۹۴ تقریبا بیش از ۲۰۰ درصد رشد دارد، ولی در این فعالیت‌ها سهم حواله‌های ارزی بیشتر از ال سی است و در این بخش نیز نسبت به سال گذشته رشد ۴۰۰ درصدی حاصل شده است.


وی خاطرنشان کرد: البته موضوع کُندی ال سی ارتباطی با بانک‌ها ندارد و هنوز طرف‌های خارجی تجار و صنعتگران به استفاده از ال سی اقدام نکرده‌اند و علاقمندی بیشتر در استفاده از حواله‌های ارزی است.


این مقام مسئول در بانک ملت افزود: به نظر می‌رسد برخی اتفاقات در این زمینه باید بیافتد. یکی روابط بین خریداران و فروشندگان کشورها است و اعتماد باید برگردد و از سویی نیز روابط کارگزاری بانک‌ها تقویت شود.


لگزایی این مطلب را نیز افزود که جمع بندی اقدامات بانک‌ها در پسابرجام نشان می‌دهد که هم سیستم بانکی و هم به صورت خاص در بانک ملت، شرایط خوب است و مسیر دسترسی به اهداف فعالیت‌های ارزی قابل قبول است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر