در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

تصویب قوانین جدید برای نظام بانکی توسط مجلسی‌ها

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موارد عنوان شده درباره نظام بانکداری در برنامه ششم توسعه با کاستی‌های زیادی روبرو است؛ به طوری‌که ممکن است در صورت لزوم قوانین جدیدی در این بخش وضع شود.
کد خبر : ۱۴۶۶۴
تصویب قوانین جدید برای نظام بانکی توسط مجلسی‌ها

حسن حسینی شاهرودی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا)؛ با اشاره به بندهای عنوان شده درباره نظام بانکی در برنامه ششم توسعه اظهارداشت: ماده 18 تا 23 برنامه ششم توسعه مربوط با حوزه پولی و بانکی است که مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.


نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی افزود: موارد عنوان شده نظام پولی و بانکی در برنامه ششم توسعه کامل و جامع نیست چرا که با تصویب بانکداری اسلامی باید بندهای عنوان شده را با در نظر داشتن این نوع بانکداری عنوان کرد.


وی ادامه داد: موضوعات ارائه شده نظام بانکی در برنامه ششم توسعه قانون جامع بانکداری را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به همین منظور بندهای عنوان شده بانکی در کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تا در صورت لزوم نمایندگان به وضع قانون جدید نظام بانکی توجه کنند.


حسینی شاهرودی به حذف برخی بندهای بانکی در این برنامه اشاره کرد و گفت: با توجه به اصلاح قوانین بانکداری باید بندهای مطرح شده در این برنامه را حذف کرد چرا که تایید آنها تداخل و ناهماهنگی با قانون اصلی دارد.


دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: البته بندهای اصلاحی در خصوص موضوعاتی مانند کسب و کار و نظام بانکداری و... ارائه شده که هنوز به تصویب نرسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر