14 دی 1395 - 12:47

حمایت دولت از فین‌تک‌ها پرهزینه خواهد بود

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی حمایت دولت از فین‌تک ها را بسیار پرهزینه دانست و گفت: برخی فین تک ها چند ده میلیون تومان درآمد دارند این درحالی است که کسی از آنها تاکنون حمایتی نکرده است.
کد خبر : ۱۴۹۴۷
حمایت دولت از فین‌تک‌ها پرهزینه خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایبِنا، ناصر حکیمی صبح امروز سه شنبه و در پنل تخصصی فین تک، زیرساخت ها، الزامات و چالش ها و در دومین روز از ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، افزود: در این نشست در حالی برای فین تک ها تصمیم می گیریم که خود آنها در این جلسه حضور ندارند.


مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه حمایت دولت از فین تک ها بسیار پرهزینه است، خواستار عبور از مقررات گذاری در این زمینه شد و گفت: در حال حاضر حاکمیت بر روی فین تک ها متمرکز شده، بنابراین این قضیه می تواند برای فین تک ها نگران کننده باشد زیرا این حمایت بی هزینه نیست.


وی با اشاره به اخباری که طی چند وقت اخیر در خصوص فین تک ها منتشر شده و در افکار عمومی رواج یافته است، گفت: از این موضوع اخبار خوبی برای فین تک ها در نمی آید.


حکیمی با ذکر این مطلب که دولت نمی تواند برای ریسک پذیرها تصمیم گیری کند، عنوان کرد: برخی فین تک ها چند ده میلیون تومان درآمد دارند این در حالی است که تاکنون کسی از آنها حمایتی نکرده است.


این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: مدیران دولتی نمی توانند برای آنچه در کف اتفاق می افتد تصمیم گیری کنند.


مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: چند سال پیش همه درباره Cor banking صحبت می کردند این در حالی بود که کسی نمی دانست درباره چه واژه ای صحبت می کند الان هم این واژه پوسیده است و بحث فین تک ها مطرح شده که خیلی از آرزوها را در آن خلاصه می کنند.


وی در خصوص فین تک ها گفت: هنوز نمی توان گفت که فین تک ها دقیقا چه هستند، شرکت هایی هستند که در سطح پائین قرار دارند ولی درآمدهای بالایی دارند. آنها هنوز شکل مشخصی به خود نگرفته اند اما در این حال شرکت های موفقی محسوب می شوند اما به هر حال هنوز دیدگاهی درباره اینکه فین تک ها چه هستند و چه آینده ای دارند و چه اتفاقی برای آنها می افتد، ندارند. بنابراین درباره آنچه که چندان اطلاعات مشخصی نسبت به آن وجود ندارد چگونه می توانیم تصمیم گیری کنیم.


حکیمی البته دیدگاههای مثبتی را نیز در خصوص فین تک ها مطرح کرد و گفت: به هر حال فضا را باید برای فعالیت آنها آماده کنیم اگر بخشی از وظایف حاکمیت ایجاد فضا باشد تا این شرکت ها در آن بازی کنند چند نکته باید مد نظر قرار گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر