14 دی 1395 - 14:37
مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد:

یارانه 1500 میلیارد تومانی بانک‌ها برای شرکت های پرداخت

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی از پرداخت یارانه 1500 میلیارد تومانی بانک ها به شرکت های پرداخت خبر داد و گفت: اگر یارانه بانک ها نباشد امکان فعالیت شرکت های پرداخت وجود ندارد.
کد خبر : ۱۴۹۵۶
یارانه 1500 میلیارد تومانی بانک‌ها برای شرکت های پرداخت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، داوود محمدبیگی امروز سه شنبه در پنل تخصصی روند رقابتی در صنعت پرداخت در دومین روز از ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهارداشت: صنایعی رقابتی هستند که در خود خلق درآمد کنند و آن درآمد رشد داشته و مستمر باشد.


وی با اشاره به رقابت در حوزه PSP ها گفت: شرکتهای پرداخت در ایران شروع خوبی داشته و بخش زیادی از منابع آنها توسط بانکها تامین می شد ولی الان وضعیت به گونه ای است که این شرکت ها با یارانه بانکها سرپا مانده اند.


مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه ادامه این مسیر با وضعیت فعلی شدنی نیست، گفت: از آنجایی که هیچ کارمزدی از بیرون این صنعت دریافت نمی شود و خدمت به صورت رایگان به مصرف کننده داده می شود کار بسیار سخت شده است.


محمدبیگی با بیان اینکه دریافت کارمزد در این صنعت بعد از چند سال ارائه خدمت رایگان سخت است، تصریح کرد: اگر مدل های درآمدی و کسب و کار در حوزه پرداخت درست ترسیم شود صنعت به خوبی رشد خواهد کرد.


وی با تاکید بر اینکه ادامه این مسیر بدون خلق درآمد از خارج از صنعت پرداخت ممکن نیست از پرداخت یارانه هزار تا 1500 میلیارد تومانی بانکها به این صنعت خبر داد.


مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی یارانه پرداختی بانکها به شرکت های پرداخت را از محل سود تسهیلات و سپرده های مردم اعلام کرد و گفت: عدالت حکم می کند دریافت کننده خدمت هزینه آن را بپردازد.


بیگی ضمن اشاره به اینکه در حوزه پرداخت به اشباع نسبی رسیده ایم، افزود: الان نباید تمرکز بر حجم تراکنش ها باشد بلکه باید نوع نگاه به این صنعت عوض شود چرا که با حضور رقبای جدی در آینده چالش های فراوانی در صنعت پرداخت خواهیم داشت.


وی گفت: در مثلث صنعت پرداخت، بخش زیادی از عرضه و تامین منابع توسط بانکها صورت می گیرد و همین موضوع بانکها را با مشکلاتی روبرو کرده است هر چند مقام رگولاتور (بانک مرکزی) از سال 83 مخالف حذف کارمزدها در این صنعت بود.


مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: در شرایط فعلی رگولاتور حواسش به این موضوع (دریافت کارمزد از خدمات پرداخت) بود ولی تا جایی امکان تغییر در اکوسیستم وجود دارد که فضا اجازه دهد ولی تا خودشان نخواهند رگولاتور نمی تواند تغییرات را اعمال کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر