بانک ملت آماده شراکت با فین‌تک‌ها/ ۹ محصول جدید در راه بازار

مدیرعامل بانک ملت اظهارداشت: این بانک آماده است تا با شرکت های فین‌تک شریک شود و برای توسعه آنها سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار در سخنرانی خود با عنوان شرکای تجاری نوظهور بانک ها در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، سازمان ها بدون روی آوردن به راهبرد شراکت نمی توانند مسیر مناسبی را طی کنند.

مدیرعامل بانک ملت افزود: بانک ها در سال های اخیر به موضوع شرکای تجاری توجه ویژه ای نشان داده اند. وی با بیان این نکته که اتخاذ رویکرد شراکت از سوی بانک ها و آگاهی مردم از آن، عاملی نویدبخش برای مشتریان است، ادامه داد: این رویکرد ذهنیت مشتریان را نسبت به بانک ها و کسب و کارها تحکیم می کند.

وی دیجیتالی شدن را ضرورت بانکداری آینده خواند و اظهارداشت: به زودی همه اجزای جهان هستی، به شکلی با حوزه دیجیتال ارتباط پیدا می کنند بنابراین نمی توان از این حوزه غفلت کرد.

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که بانک ها در حوزه روی آوردن به فناوری، رتبه دوم را پس از شرکت های های تک در بین حوزه های کسب و کار به خود اختصاص داده اند. وی دلیل این امر را سهولت و چابکی بانک ها در اصلاح و بازنگری فرآیندها متناسب با نیازهای مشتریان خواند.

دکتر اخلاقی تاکید کرد: مواجهه شرکت ها و سازمان ها با رقبای نوظهور از نوع شراکت خواهد بود که متاسفانه این امر در ایران به کندی صورت می گیرد. وی گفت: رویکرد ارائه محصولات و خدمات جدید، توسعه بازارهای جدید و توسعه گروه مشتریان جدید، پیشران بانک ها برای روی آوردن به حوزه دیجیتال است.

مدیرعامل بانک ملت اضافه کرد: شراکت با شرکت ها، اکتساب و خرید شرکت ها، شراکت در برنامه های نوآورانه، شراکت با دانشگاه ها و مراکز علمی، راه اندازی برنامه های نوآورانه، راه اندازی مراکز نوآوری و پژوهش، راه اندازی شرکت ها و راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیراز گزینه های بانک ها برای بقا در اکوسیستم خدمات مالی با تکیه بر راهبرد شراکت است.

به گفته وی، متاسفانه بانک ها در ایران بیشتر از راهبرد راه اندازی شرکت ها استفاده کرده اند که هزینه های سرسام آوری را بر آنها تحمیل کرده است. وی افزود: عمده بانک های دنیا به برنامه های نوآورانه برای رشد شرکت های فینتک روی آورده اند. این در حالی است که در ایران علاقمندی به حضور و استفاده از ظرفیت های موجود شرکت ها وجود ندارد و بیشتر علاقمند به اکتساب و مالکیت آنها هستند.

وی با تاکید بر این نکته که در آینده بانک هایی موفق خواهند بود که روی حوزه دیجیتال و فناوری های نوین سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: شراکت با شرکای نوظهور بانکی، چابکی برای پاسخگویی سریع به نیازها و استفاده از تحلیل داده ها برای پیش بینی آینده از راهکارهایی است که به موفقیت بانک ها کمک می کند.

به گفته دکتر اخلاقی، برای بقا تغییر استراتژی ها، تغییر افراد متناسب با شرایط روز، تغییر فرهنگ و استفاده از فناوری های روز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. وی از سیستم های قدیمی و عدم یکپارچگی زیرساخت ها، ضعف مهارت های منابع انسانی، ضعف فرهنگ نوآوری و مشارکت و کمبود مدیران ارشد متخصص در حوزه دیجیتال به عنوان چالش های فراروی بانک ها برای توسعه روابط با شرکای حوزه دیجیتال یاد کرد و گفت: افزایش حملات سایبری و نفوذ رخنه های امنیتی و افزایش مسائل حقوقی و مسائل مرتبط با مالکیت معنوی محصولات، از تهدیدهای موجود در این زمینه است.

دکتر اخلاقی از تولید و عرضه ٩ محصول جدید از سوی بانک ملت تا پایان سال خبر داد و اعلام کرد که این محصولات در نظام بانکی کشور مشابه ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =