14 دی 1395 - 17:29
از سوی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

دستاوردهای ششمین همایش بانکداری الکترونیک تشریح شد

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ضمن تشریح دستاوردهای ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت بر ضرورت وضع قوانین برای کسب و کارهای نوظهور از جمله فین تک ها تاکید کرد.
کد خبر : ۱۴۹۷۵
دستاوردهای ششمین همایش بانکداری الکترونیک تشریح شد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی دیواندری عصر امروز سه شنبه در نشستی خبری در حاشیه مراسم اختتامیه ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، با تشریح دستاوردهای این همایش اظهار داشت: ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت از نظر محتوا با همایش قبلی متفاوت بود چرا که این همایش با این دیدگاه برگزار شد که نظام بانکی نیازمند بازآفرینی در اثر پیشرفت های وسیع حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.


وی با بیان اینکه یکی از استفاده کنندگان اصلی از فناوری اطلاعات و ارتباطات نظام بانکی است، افزود: از اولین همایش بانکداری الکترونیک موضوعات روز به عنوان عناوین و محورهای همایش انتخاب شده است. به عبارتی هر سال فراخور مسائل و مشکلات، موضوعات و عناوین همایش ها انتخاب شده اند.


رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ضمن اشاره به عنوان همایش امسال بر ضرورت تغییر نوآوری محصول به نوآوری فرآیند و مدل کسب و کار تاکید کرد و گفت: در این همایش کسب و کاری که به نظر می رسید نظام بانکی در آینده با آن تحول چشمگیری پیدا کند مورد ارزیابی قرار گرفت.


دیواندری تعداد شرکت کنندگان در همایش امسال را بیش از 5 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در ششمین همایش بانکداری الکترونیک 7 سخنران کلیدی و مهم، 13 سخنران تخصصی و 7 سخنران خارجی حضور داشتند، ضمن آنکه 12 کارگاه تخصصی و 14 پنل تخصصی برگزار شد. همچنین 16 مقاله از بین 232 مقاله دریافتی ارائه شده است.


وی با تاکید بر اهمیت بازآفرینی در نظام بانکی گفت: اینکه نظام بانکی در گذشته کارهای دستی را کامپیوتری کرده اقدام خوبی است ولی کافی نیست چرا که باید ساختار، نیرو، فرهنگ و سایر بخش های کسب و کار متناسب با مدل های نوین تغییر کرده و به روز شود.


رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اشاره به فاصله بسیار بالای نظام بانکی با دنیا گفت: به تدریج آثار این فاصله بسیار زیاد را خواهیم دید. بر همین اساس باید وارد فازی شویم که از تحولات در جهت سرویس دهی به مردم استفاده شود.


وی با تاکید بر ضرورت وضع قوانین و مقررات برای شرکت ها و بخش های جدید حوزه آی تی و پرداخت از جمله فین تک ها تصریح کرد: زیرساخت های فناوری اطلاعات مناسب با قوانین باید توسعه پیدا کند.


دیواندری به تشریح برخی از محورهای ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک پرداخت و ادامه داد: سوئیچ درگاه های بانکی به کشورهای دیگر، استفاده از کارت های بین المللی و کارت های داخلی در سایر کشورها، توسعه زیر ساخت پرداخت همراه و امضای دیجیتال از موضوعاتی بود که در این همایش مورد رسیدگی قرار گرفت.


دبیر ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با اشاره به بررسی نقش و جایگاه شبکه بانکی در این همایش گفت: مدل سنتی باید در نظام بانکی پوست اندازی کند و به سمت مدل جدید بانکداری الکترونیک حرکت کنیم.


وی به اهمیت انطباق با بانکداری بین الملل اشاره و تصریح کرد: با کم رنگ شدن تحریم ها، نیازمند بستر مناسب برای پیوستن به فضای بین الملل و همچنین انطباق با قوانین و استانداردها هستیم.


دیواندری از بررسی مدل های کسب و کار نوظهور، پول های جدید و شرکت های دانش بنیان جدید در این همایش خبر داد و گفت: نظام بانکداری جدید امکان تحقق اهداف و آرمانهای بانکداری که در گذشته ممکن نبود را میسر می کند.


وی همچنین در پایان به جشنواره هنرهای تجسمی که در این همایش برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم از زبان هنر که از زبان مالی و بانکی گویاتر است برای تدوین ابعاد مختلف به ویژه فرهنگ سازی بانکداری الکترونیک استفاده کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها