15 دی 1395 - 10:16

تورم آلمان به اوج خود در 3 سال گذشته رسید

تورم آلمان به دلیل افزایش قیمت سوخت های گرمایشی و خودرو، در ماه دسامبر با افزایشی شتابزده به نرخ سالانه 1.7 درصد رسید که بالاترین سطح در سه سال گذشته است.
کد خبر : ۱۴۹۸۶
تورم آلمان به اوج خود در 3 سال گذشته رسید

به گزارشی روز چهارشنبه (ایبِنا) و به نقل از وال استریت ژورنال، آژانس آمار دستاتیس آلمان در این باره اعلام کرده است که نرخ تورم در ماه قبل از دسامبر 0.8 درصد بوده است.


بنابراین گزارش، افزایش نرخ تورم آلمان می تواند به افزایش تورم در 19 کشوری که از یورو استفاده می کنند، کمک کند.


بانک مرکزی اروپا به هدف افزایش تورم منطقه یورو از 0.6 درصد ماه نوامبر به حدود 2 درصد، نرخ بهره را کاهش داده است و ماهانه 80 میلیارد یورو به سیستم مالی این منطقه تزریق می کند.


جنیفر مکوئن اقتصاددان ارشد اروپا در مؤسسه کاپیتال اکونومیکس در این باره گفت: تمرکز بانک مرکزی اروپا بر روی تورم هسته است که شامل قیمت انرژی های سبک نمی شود.


وی افزود: شاخص تورم منطقه یورو پس از انتشار در روز چهارشنبه ممکن است به 1.2 درصد افزایش یابد. اما این روند صعودی ممکن است موقتی باشد و افزایش قیمت ها روی درآمد خانواده ها تأثیر خواهد گذاشت.


بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است برای حفظ ارزش پایین تر یورو نسبت به دلار، خرید اوراق قرضه را تا پایان سال 2017 ادامه خواهد داد.


شاخص های جداگانه ای که قبلا منتشر شده است نشان می دهد نرخ بیکاری آلمان از 5.7 درصد در ماه نوامبر به 5.8 درصد در ماه دسامبر رسیده که علت آن بیشتر عوامل فصلی عنوان شده است.


نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد منطقه اروپا معمولا در ماه های زمستان به دلیل کاهش مشاغل برخی از بخش ها مثل بخش عمران، افزایش می یابد.


بر اساس آمار، نرخ بیکاری فصلی آلمان برای سومین ماه متوالی 6 درصد اعلام شده است.


 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها