15 دی 1395 - 11:00

رونمایی از بسته فینوتک در همایش بانکداری الکترونیک

شرکت پرداخت الکترونیک ارتباط فردا در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت از بسته فینوتک  رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۴۹۹۱
رونمایی از بسته فینوتک در همایش بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگار(ایبِنا)، سرویس‌های مخصوص بانکداری باز با عنوان فینوتک در نشستی با حضورعلی کرمانشاه- معاون فناوری های نوین بانک مرکزی و محسن قادری مدیر عامل شرکت شاپرک رونمایی شد.


مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک ارتباط فردا در این مراسم گفت: شرکت پرداخت الکترونیک ارتباط فردا سعی در فعالیت در حوزه الگو سازی و عملکرد متفاوت در حوزه پرداخت الکترونیک دارد از این رو با تغییر سبک کاری روندی برای متفاوت اندیشیدن در این حوزه به وجود آورده است.


سید حامد قناد پور تصریح کرد: فرآیند فین تک ها و بانکداری باز رویکرد نوینی است که در این حوزه چند سالی است در دنیا مطرح شده و معتقد هستیم این فناوری می تواند فضای بهتری را برای زندگی همگان فراهم کند.


وی اذعان داشت: در حال حاضر فینو تک با زیر ساخت های بانک آینده عملیاتی شده است که صاحبان کسب و کار و فین تک ها می توانند از همین امروز از طریق سایت این شرکت درآن ثبت نام و از سرویس های مخصوص بانکداری باز بهره برداری کنند.


قناد پور خاطر نشان کرد: در بسته فینو تک 12 سرویس بانکی که با استفاده از آنها کسب و کارهای مختلف، بزرگ ونوپا، بسته به نوع فعالیت می‌توانند به صورت مستقیم بخشی از فعالیت‌های مالی خود را انجام دهند، ارائه شده است.


وی یادآور شد: این سرویس‌های مختلف که بر بستر API به کسب و کارهای مختلف ارائه می‌شود، امکان انجام عملیات بانکی را در خارج محصولات اختصاصی بانک‌ها به صاحبان کسب و کارها و فعالان استارت‌آپ‌ها می‌دهد.


قناد پور افزود: این خدمات در چارچوب ضوابط قانونی و تحت نظارت بانک مرکزی و با رعایت استانداردها و پروتکل‌های امنیتی ارائه شده اند از این رو نشان‌دهنده بازشدن چارچوب بسته بانکداری و ارائه پلتفرمی برای مشارکت بانک‌ها با دیگر بازگران صنعت مالی و بانکی است.


مدیر توسعه کسب و کار فینوتک، نیز در این مراسم در خصوص چگونگی انتخاب این سرویس‌ها و ارائه آنها گفت: این ۱۲ سرویس براساس تحقیقات بازار انتخاب و ارائه شده‌اند، از این رو مسلم است که تمامی نیازهای کسب و کارها را تامین نمی‌کند.


مهسا خمیسی افزود: اما بررسی‌ها و تحقیقات بر روی کسب و کارهای مختلف و بازار نشان داده است که این سرویس‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای کسب و کارهای موجود در بازار همچنین کسب و کارهای نوپا را پوشش دهد.


وی تصریح کرد: این خدمت نوعی از دسترسی به اطلاعات مالی و انجام عملیات مالی بر اساس دو پیش‌شرط را برای کسب و کارها فراهم خواهد کرد که اولین پیش شرط استفاده از اطلاعات تنها در صورت اجازه صاحبان اطلاعات و پیش شرط دوم نیز آماده بودن بستر فنی و امنیتی مناسب برای پیاده سازی سرویس‌ها است.


 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر