درخواست برای خروج محتاطانه آلمان از سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا

معاون وزیر دارایی آلمان به دلیل اثرات جانبی متعدد سیاست های پولی گسترده بانک مرکزی اروپا، خواستار خروج محتاطانه کشورش از این برنامه شد.
کد خبر : ۱۵۰۵۸
درخواست برای خروج محتاطانه آلمان از سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا

به گزارش شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبِنا) و به نقل از رویترز، بانک مرکزی اروپا رسیدن به تورم 2 درصد را هدف قرار داده اما چند سالی است که نتوانسته به این هدف دست یابد.


این بانک برای مبارزه با تورم منفی، نرخ بهره را به سفر رسانده و برنامه فروش گسترده اما بحث برانگیز اوراق قرضه را آغاز کرده است.


افزایش ناگهانی تورم در آلمان که سه شنبه گذشته اعلام شد، به بحث ها در مورد سیاست تطبیقی بانک مرکزی اروپا و نرخ های پایین بهره آن که به اعتقاد رسانه های آلمان و برخی نمایندگان محافظه کار این کشور موجب کاهش پس اندازها شده است، دامن زد.


ینس اسپان عضو ارشد کابیه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این خصوص گفت: افزایش قیمت مصرف کنندگان عجیب نبود و تورم مجموع هنوز به هدف تورم 2 درصد بانک مرکزی اروپا نرسیده است.


وی افزود: با وجود این سیاست های گسترده پولی بانک مرکزی اروپا اثرات جانبی متعددی دارد که خروج محتاطانه از آن را به گزینه مطلوبی تبدیل کرده است.


اسپان اشاره ای به اثرات جانبی نکرد اما برخی از اعضای بلندمرتبه دولت و بانکداران آلمان در خصوص حباب دارایی ها و رونق بیش از حق بازار املاک هشدار داده اند.


تورم آلمان در ماه دسامبر به 1.7 درصد رسید که بالاترین سطح در بیش از سه سال گذشته بود و فاصله اندکی با هدف 2 درصد بانک مرکزی اروپا دارد.


 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر