برگزیت یک فاجعه نبوده و فرانسه باید کشور بعدی باشد

مارین لو پن نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت: بهبود اقتصاد انگلیس پس از برگزیت، به وی برای مذاکره فوری درباره خروج فرانسه از اتحادیه اروپا، در صورت انتخابش اطمینان می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۰۹۹
برگزیت یک فاجعه نبوده و فرانسه باید کشور بعدی باشد

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، وی در دیدار با خبرنگاران انگلیسی‌زبان در پاریس گفت: برگزیت یک فاجعه نبوده است و نشانه‌های اقتصادی آن مثبت است.


رهبر جبهه ملی که بر اساس نظرسنجی‌ها به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه مه راه خواهد یافت اعلام کرد: فردای انتخابات، به دنبال مذاکره با متحدان اروپایی فرانسه خواهد بود و نتایج آن را به همه‌پرسی خواهد گذاشت.


وی تأکید کرده است که هدفش بازگرداندن چهار عنصر استقلال کنترل مرزها، سیاست اقتصادی، پول و قانون‌گذاری به فرانسه است.


لو پن همچنین افزود: فرانسه باید یورو را کنار بگذارد و از یک واحد پول ملی استفاده کند گرچه نرخ مبادله آن می‌تواند به مکانیسمی مرتبط با واحد پول اروپا متصل باشد.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ادامه اظهاراتش مدعی شد: به این مذاکرات، شش ماه مهلت می‌دهم و اگر در پایان، استقلالمان را به دست آوریم، به فرانسوی‌ها می‌گویم به ماندن در این اروپای مردمی و آزاد رأی دهند.


بر اساس نظرسنجی‌ها، لو پن در نخستین دور از انتخابات ریاست جمهوری که 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) برگزار می‌شود در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و در انتخابات دور دومِ 7 مه (17 اردیبهشت 96)، از کاندیدای راست میانه، فرانسوا فیلون شکست می‌خورد.


لو پن که حزبش در سال 2014 وامی 9 میلیون یورویی (8.5 میلیون دلار) از روسیه دریافت کرد، می‌گوید از مداخله روسیه در انتخابات کشورش هراسی ندارد.


وی که از حامیان دونالد ترامپ است در این خصوص گفت: هر زمان که سازمان‌ها و نهادهای مالی بزرگ آنچه را می‌خواهند به دست نمی‌آورند، می‌گویند این وضع به دلیل توطئه روس‌ها رخ داده است. این وضع، هر فردی را به خنده می‌اندازد. فکر می‌کنم ترامپ و پوتین روابط دو کشور را ترمیم می‌کنند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر