20 دی 1395 - 09:06

پیام تسلیت مسئولان اقتصادی در پی رحلت آیت‌ الله هاشمی

مقامات، مسئولین و شخصیت‌های اقتصادی دولتی و خصوصی در پیام‌های جداگانه درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
کد خبر : ۱۵۱۲۵
پیام تسلیت مسئولان اقتصادی در پی رحلت آیت‌ الله هاشمی

به گزارش خبرنگار (ایبِنا)، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیام تسلیت خود نوشت: رحلت ناگهانی عالم مجاهد و فقیه انقلابی٬ یار دیرین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری٬ مبارز نستوه و خستگی ناپذیر٬ مفسر قرآن و سیاست‌مدار مدبر و شجاع٬ حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به همه ملت ایران و بویژه مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه تسلیت و تعزیت می گویم؛ به یقین آن بزرگ مرد سفر کرده با خدمات بی بدیلی که در تمام دوره حیات پر افتخار خویش بویژه نهضت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی داشتند نامی نیک از خود در خاطر ملت به یادگار گذاشتند و اینک ایران اسلامی یکی از بزرگترین مفاخر و خدمتگزاران صدیق خود را از دست داد.


ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در پیام تسلیت خود آیت الله هاشمی را یار و همراه صدیق امام خمینی (ره) و رفیق همدل و همراه مقام معظم رهبری توصیف کرد و نوشت: آیت الله هاشمی علاوه بر نقش آفرینی و تلاش های موثر و هدفمند در مسیر شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی و نیز جانشینی فرماندهی کل قوا، نقش بی بدیلی در بازسازی ویرانی های پس از جنگ تحمیلی و تبیین و ترویج گفتمان سازندگی و توسعه اقتصادی داشتند و با شجاعت و نوآوری، اقتصاد کشور را در مسیر مناسب و متناسب با ظرفیت های ایران اسلامی قرار دادند.


وی از طرف خود و نظام بانکی کشور مصیبت جانکاه فقدان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، رئیس جمهور، خاندان هاشمی و مردم عزیز ایران تسلیت گفته و از درگاه خداوند رحمان برای روح  بلند و ملکوتی آن فقید سعید رحمت الهی و علو درجات خواستار شده است.


همچنین اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیام تسلیت خود تصریح کرد: احیاى تدبیر در دولت و مدیریت همراه با عقلانیت در حوزه اجرایى از شاخصه هاى بارز آیت الله هاشمی در عرصه سیاست و احیاى امید و دین دارى، استوارى در اسلام ناب محمدى، مداومت در دین مدارى تلاش در تدوین تفسیر قرآن و نگارش تاریخ دقیق و تاکید بر اصول اصلى انقلاب اسلامى «استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى»، باور صادق ایشان بود.


محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز در پیام هایی جداگانه رحلت این عالم مبارز را تسلیت گفتند.


همچنین غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در پیامی مشترک برای درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشتند: آیت الله هاشمی رفسنجانی رضوان الله تعالی علیه استوانه ای محکم، مجاهدی خستگی ناپذیر و همراهی صادق و مدیری توانمند و یاریگری بی بدیل در تمامی نقاط عطف تاریخ انقلاب و نظام بود و این نقش را در تمامی عرصه ها به شایستگی ایفاء کرد و فقدان ناباورانه ایشان جز به لطف ویژه حضرت حق تسلی نخواهد یافت.


آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شب گذشته (یکشنبه 19 دی ماه) در 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش جان به جان آفرین تسلیم کرد. هیات دولت به این دلیل 3 روز عزای عمومی اعلام کرد و روز سه شنبه 21 دی ماه نیز تعطیل است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر