رشد بورس آسیا در پی انتشار آمار اشتغال آمریکا/ طلا اندکی گران شد

بازارهای بورس آسیا در روز دوشنبه در پی انتشار آمار اشتغال آمریکا و به تبع آن رشد بورس وال استریت، رشد کردند در حالیکه طلا نیز اندکی گران شد.
کد خبر : ۱۵۱۳۸
رشد بورس آسیا در پی انتشار آمار اشتغال آمریکا/ طلا اندکی گران شد

به گزارش ایبِنا، به نقل از آسوشیتدپرس، آمار اخیر اشتغال در آمریکا که نشان دهنده افزایش دستمزدها است موجب تقویب دلار شده و علاوه بر این به سیاستگذاران این کشور در خصوص افزایش نرخ بهره در آینده اطمینان خاطر بیشتری داده است.


همین امر موجب افزایش شاخص بورس های آسیا شده است به طوریکه بورس هانگ سنگ هنگ کنگ 0.2 درصد، شانگ‌های چین 0.4 درصد، کاسپی کره جنوبی 0.1 درصد و اس اند پی استرالیا 0.9 درصد رشد کردند.


این در حالی است که معاملات بورس ژاپن نیز در تعطیلات به سر می‌برند و شاخص‌ها در کشورهای جنوب شرق آسیا عمدتا رقم پایین ‌ری را نشان می‌دهند.


آمار جدید دپارتمان کار آمریکا که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که شرکت‌ها در ماه دسامبر فقط 156 هزار شغل ایجاد کرده‌اند اما از سوی دیگر دستمزد هر ساعت شاغلان 2.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که بیشترین افزایش ماهانه در هفت سال گذشته است. این آمار همچنین نشان می دهد افزایش شغل در بزرگترین اقتصاد دنیا در سال 2016 روند ثابت اما آهسته تری را نسبت به سال 2015 داشته است.


اما طلا نیز امروز (دوشنبه) با توجه به چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا اندکی گران شد. طلای جهانی با 0.1 درصد افزایش قیمت هر اونس یک هزار و 174 دلار و 23 سنت معامله شد. قیمت طلای آمریکا نیز با همین مقدار افزایش، یک هزار و 174 دلار و 10 سنت در هر اونس اعلام شد.


قیمت طلا در هفته گذشته تقریبا 2 درصد گران شد که بیشترین افزایش قیمت هفتگی از اوایل نوامبر بود اما در روز جمعه پس از اظهار نظر مقامات بانک مرکزی آمریکا در مورد بهبود اوضاع اقتصادی این کشور، دوباره کاهش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها