22 دی 1395 - 12:14

رشد بورس های آسیا و گرانی طلا در آستانه کنفرانس مطبوعاتی ترامپ

بازارهای بورس آسیا در روز چهارشنبه به دلیل افزایش شاخص دلار و همچنین در آستانه کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا رشد کردند در حالی که افزایش تقاضا برای طلا نیز قیمت آن را در اوج نگه داشته است.
کد خبر : ۱۵۱۸۵
رشد بورس های آسیا و گرانی طلا در آستانه کنفرانس مطبوعاتی ترامپ

به گزارش (ایبِنا)، سرمایه گذارها امروز در حالی منتظر نخستین سخنرانی ترامپ بعد از حدود شش ماه هستند که پرسش های بسیاری در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد.


علاوه بر این بازارها هم در انتظار خبرهایی از برنامه های تجاری و مالی ترامپ به سر می برند.


از این رو بورس نیکی ژاپن 0.3 درصد، اس اند پی استرالیا 0.1 درصد، کاسپی کره جنوبی 1.4 درصد و هانگ سنگ هنگ کنگ 0.7 درصد در روز چهارشنبه رشد کردند اما شانگهای کامپوزیت چین 0.5 درصد افت کرد.


شاخص دلار در مقابل ین نیز افزایش یافت به طوریکه هر دلار امروز 116.07 ین معامله شد در حالیکه هر قیمت هر یورو نیز از 1.06.7 دلار به 1.0545 دلار کاهش یافت.


قیمت طلا نیز در بالاترین سطح خود نسبت به شش هفته گذشته باقی مانده است.


بلاتکلیفی های سیاسی و اقتصادی موجب افزایش درخواست برای این فلز گرانبها شده است.


بدین ترتیب قیمت لحظه ای طلای جهانی در روز چهارشنبه یک هزار و 187 دلار و 37 سنت در هر اونس اعلام شد در حالیکه طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش قیمت هر اونس 1 هزار و 187 دلار و 20 سنت معامله شد.


در همین راستا قیمت نفت خام با 14 درصد افزایش به بشکه ای 50 دلار و 96 سنت رسید. قیمت نفت خام برنت نیز که معیار بین المللی قیمت نفت محسوب می شود با 11 درصد افزایش به بشکه ای 53 دلار و 75 سنت رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر