30 دی 1395 - 16:15

خسارت 150 میلیارد تومانی پوشاک در پی حادثه پلاسکو

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک گفت : بر اساس برآورده های اولیه حدود 150 میلیارد تومان پوشاک در حادثه پلاسکو از بین رفته است.
کد خبر : ۱۵۴۶۸
 خسارت 150 میلیارد تومانی پوشاک در پی حادثه پلاسکو

ابوالقاسم آقاحسین شیرازی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره حادثه ساختمان پلاسکو و میزان خسارت وارده، افزود: این پاساژ دارای 500 تا 600 مغازه پوشاک بوده است.


وی ادامه داد: علاوه بر اسناد، چک های بانکی و پول نقد برای هر مغازه بین 150 تا 200 میلیون تومان خسارت به صورت میانگین برای پوشاک و سایر کالا ها تخمین زده می شود.


رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک اظهار داشت: بر اساس تخمین های اولیه حدود 150 میلیارد تومان پوشاک در این حادثه از بین رفته است.


شیرازی این پاساژ را قلب تپنده پوشاک تهران عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی مغازه های این پاساژ بیمه نبودند و این امکان وجود دارد که بیمه برخی هم تمام شده باشد.


به گزارش ایبِنا، پاساژ پلاسکو نام یک مرکز خرید قدیمی در تهران بود که از آن به عنوان اولین ساختمان مدرن و مرتفع در تهران یاد می‌شد. این مرکز خرید از یک ساختمان ۱۷ طبقه تشکیل شده بود. کار بنای این ساختمان در سال ۱۳۴۲ به پایان رسید.


این پاساژ علی‌رغم اینکه سال‌ها از ساخت آن می‌گذشت اما همچنان بسیار مدرن و زیبا به نظر می‌رسید. به خصوص پس از اینکه کسبه آن، دستی به سر و روی پاساژ و سردر مغازه‌های خود کشیدند. در طبقات زیر همکف تا سوم آن، مغازه‌های تک‌فروشی لباس مردانه و در طبقات بعدی آن تولیدی‌های لباس و عمده‌ فروشی‌ها به فعالیت ‌می‌پرداخت.


پلاسکو در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ این ساختمان دچار آتش سوزی شد و به طور کامل فرو ریخت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر