07 بهمن 1395 - 02:18

عملکرد 12 شرکت PSP در بازار ابزارهای پذیرش

شرکت شاپرک اعلام کرد: شرکت به پرداخت ملت و آسان پرداخت پرشین به ترتیب در تعداد و مبلغ تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی و ابزارپذیرش موبایلی در جایگاه نخست قرار دارند و شرکت مبنا کارت آریا نیز با سهم 0.05 درصدی کمترین تعداد خطای پذیرندگی را به دست آورد.
کد خبر : ۱۵۷۶۴
عملکرد 12 شرکت PSP در بازار ابزارهای پذیرش

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بنابر آخرین آمار شاپرک شرکت های "به پرداخت ملت"، "پرداخت الکترونیک سامان" و "تجارت الکترونیک پارسیان" به ترتیب با 26.14 درصد، 16.27 درصد و 12.98 درصدی از سهم تعداد تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی در آذرماه سال 95 درجایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.


همچنین در بخش تعداد تراکنش ابزار پذیرش اینترنتی شرکت " پرداخت الکترنیک سامان " با سهم 24.14 درصدی رتبه نخست، شرکت به پرداخت ملت با سهم 23.46 درصدی رتبه دوم و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با 15.96 درصد رتبه سوم را در آذرماه سال 95 از آن خود کردند.



بر اساس این گزارش شرکت آسان پرداخت پرشین با سهم 39.73 درصد، پرداخت نوین آرین با 26.01 درصد و پرداخت الکترونیک سامان با 23.40 درصد به ترتیب در تعداد تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی درآذرماه سال جاری در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.


بنابر اعلام شرکت شاپرک در آذر و آبان ماه سال جاری در شاخص سهم شرکت های PSP از بازار تعداد تراکنش های هریک از ابزارهای پذیرش در آذرماه سال ۹۵ بیشترین سهم از تعداد تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی با ۲۶.۱۴ درصد از ان شرکت "به پرداخت ملت" بوده ولی در بازار تراکنش های اینترنتی، شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" با سهم ۲۴.۱۴ درصدی از تعداد تراکنش ها از بالاترین سهم برخوردار بوده است.


همچنین در مدت یاد شده، تعداد تراکنش های اینترنتی شرکت "به پرداخت ملت" با کاهش مواجه شده که به دلیل افزایش قابل توجه تعداد ابزارهای پذیرش اینترتی شرکت" آسان پرداخت پرشین" در آذر ماه این امر رخ داده که منجر به رشد ۷۵ درصدی تراکنش های ارسال شده در این ابزار شده است.


شرکت آسان پرداخت پرشین همچنان با سهم ۳۹.۷۳ درصدی از تعداد تراکنش های موبایلی در مقام اول این بخش در آذرماه سال جاری قرار گرفت.


همچنین بیشترین میزان اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش ها در آذر ماه به نسبت آبان ماه در ابزار پذیرش اینترنتی 4.68 درصد افزایش و در ابزار موبایلی با 1.61 درصد کاهش به شرکت " آسان پرداخت پرشین" تعلق داشته است و همچنین شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" با 1.23 درصد افزایش سهم درتعداد تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی بیشترین تغییرات را به ثبت رسانده اند.


جدول سهم مبلغی تراکنش های هر یک از شرکت های PSP از بازار ابزارهای پذیرش برای دو ماه آبان و آذر ماه سال 95 نشان می دهد که شرکت "به پرداخت ملت " با سهم 57.14 درصدی در ابزار پذیرش اینترنتی و سهم 30.27 درصدی در پایانه های فروشگاهی در جایگاه نخست قرار دارد و همچنین شرکت " آسان پرداخت پرشین" با سهم 42.60 در ابزار پذیرش موبایلی همچنان در صدر است.



بر اساس اطلاعات جدول بالا، بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش ها در دو ماه آبان و آذرماه سال 95 در ابزار کارتخوان فروشگاهی با 0.26 درصد افزایش به شرکت " کارت اعتباری ایران کیش" تعلق داشته است .همچنین در بخش ها ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی به ترتیب با 1.90 و 2.10 درصد افزایش به شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" تعلق دارد.


همچنین شرکت "الکترونیک کارت دماوند" با سهم 0.06 درصدی در تعداد تراکنش ها و 0.05 درصدی در مبلغ تراکنش کارت خوان های فروشگاهی کمترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است.


عملکرد شرکت‌های پرداخت در عملکرد خطای پذیرندگی


در بخش عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت نیز از منظر تراکنش‌های ناموفق در حوزه پذیرندگی در آذرماه شرکت "مبنا کارت آریا" با سهم 0.050 درصدی جایگاه نخست را در بهترین عملکرد از منظر خطای پذیرندگی به مجموع تراکنش‌ها به دست آورد.


شرکت‌های " پرداخت نوین آرین " و " به پرداخت ملت" به ترتیب با 0.056 درصد و 0.059 در جایگاه دوم و سوم از منظر بهترین عملکرد در خطای پذیرندگی به مجموع تراکنش‌ها در دوره یادشده، قرار گرفتند.


بر اساس این گزارش بیشترین تغییرات مثبت این شاخص در شرکت "فن آوا کارت" بوده است که سهم 0.054 درصدی این شرکت در آبان ماه با 0.113 درصد افزایش در آذرماه به 0.168 درصد رسیده و نسبت خطای پذیرندگی این شرکت با افزایش قابل‌توجه مواجه شده است.


همچنین بیشترین نسبت خطای پذیرندگی به‌کل تعداد تراکنش‌ها در آذرماه به ترتیب به شرکت‌های "الکترونیک کارت دماوند" با سهم 1.266 درصد، "پرداخت الکترونیک سامان" با سهم 0.300 درصد و "تجارت الکترونیک پارسیان" با سهم 0.273 درصدی  اختصاص داشته است.



 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر