بیمه ایران سهام یک بانک سودده را خریداری می‌کند

مدیرعامل بیمه ایران از سناریوی جدیدی جهت خرید یک بانک خبر داد و گفت:با توجه به ضوابط و مقررات نمی توانیم بانک تأسیس یا بانک سابق بیمه ایران را احیاء کنیم  بر همین اساس در نظر داریم سهام یک بانک بزرگ را خریداری کنیم.
کد خبر : ۱۶۱۷۱
بیمه ایران سهام یک بانک سودده را خریداری می‌کند

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محسن پورکیانی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران صبح امروز، در نشستی خبری با خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه فجر، افزود:‌ قبل از انقلاب بیمه ایران صاحب بانک بود اما بعد از انقلاب این بانک در بانک ملت ادغام شد.
وی تاکید کرد که با وجود تلاش های انجام شده برای تاسیس یک بانک، منع قانونی در این زمینه وجود دارد هرچند که در کشورهای پیشرفته بانک ها از دل شرکت های بیمه به وجود می آیند.


پور کیانی در پاسخ به سوالی درباره ترمیم توانگری مالی به شش سناریوی بیمه ایران جهت ترمیم مالی از افزایش سرمایه شرکت از ٣٤٠٠ میلیارد تومان به ١٠ هزار میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت:محل افزایش این موضوع بخشی به شکل نقدی و بخشی از طریق فروش سهام دولت در سایر شرکت های بیمه است.


وی  ادامه داد:‌امیدوارم بتوانیم به وظیفه خود برای افزایش کارآمدی صنعت بیمه تلاش کنیم.


  ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش خسارت پرداختی  بیمه ایران در پلاسکو


پور کیانی با بیان اینکه بلافاصله پس از حادثه پلاسکو جلسات کارشناسی برگزار شد، گفت: ١٦٠ بیمه‌نامه از سوی بیمه ایران برای واحدهای تجاری صادر شده بود.از این تعداد ١٢٥ واحد بیمه‌گذار مستقیم بودند و ٣٥ بیمه‌گذار نیز به دلیل دریافت تسهیلات از طریق مرهونه بانکی صادر شده بود.


وی با بیان اینکه بیمه ایران ٦٠ میلیون تومان حق بیمه از واحدهای تجاری این ساختمان  دریافت کرده بود، اظهار داشت: ارزش خسارت پرداختی حدود ٣٣ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان است.


دلایل تاخیر روند رسیدگی بیمه گذاران پلاسکو اعلام شد


پور کیانی تصریح کرد:‌براساس آخرین وضعیت منتشر شده از بیمه ایران، خسارت پرداخت شده توسط این شرکت 83 میلیارد و 133 میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و خسارت آماده پرداخت 57 میلیارد و 130 هزار میلیون تومان است. همچنین تاخیر در روند رسیدگی بیمه گذاران واقع در پاساژ پلاسکو، دارای منشا بیرونی و خارج از حوزه اختیارات شرکت است که پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجعه ذی ربط اقدامات لازم در جهت پراخت خسارت این بخش نیز به عمل خواهد آمد.

وی توضیح داد ۶ مورد از پرونده های خسارت بیمه ایران درباره ساختمان پلاسکو ارقام بالایی دارند و روند پرداخت خسارت به آنها طولانی تر است.
به گفته پورکیانی، ساختمان پلاسکو از دو ساختمان ۱۵ طبقه و ۵ طبقه تشکیل می‌شد و بخشی از ساختمان ۵ طبقه تخریب شده است؛ از آنجایی که در حال حاضر امکان ورود به این منطقه وجود ندارد، ارزیابی از خسارت وارده نیز مقدور نیست و بعد از ورود کارشناسان این شرکت و ظرف ۳ روز این خسارت پرداخت می شود.
افزایش ۱۵۰ درصدی خرید بیمه نامه آتش سوزی
مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به سوالی درباره اجباری شدن بیمه آتش سوزی، گفت: بیمه آتش سوزی یک بیمه نامه اختیاری است و نمی‌توان آن را اجباری کرد؛ اما باید با فرهنگ سازی ضرورت داشتن بیمه نامه را برای مردم توضیح داد تا بیمه به بخشی از هزینه سبد خانوار قرار بگیرد.


وی با بیان اینکه باید از فرصت ایجاد شده برای آشنا کردن مردم با مزایای داشتن بیمه نامه استفاده کرد، اظهار داشت: در روزهای اخیر فروش بیمه نامه آتش سوزی ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.


پورکیانی ادامه داد: همچنین در روزهای اخیر طرح جامع اصناف را ارایه کرده ایم و جلساتی نیز با اتاق اصناف برگزار شده  است تا از این طریق تعداد بیشتری از واحدهای صنفی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.


مدیرعامل بیمه ایران در عین حال در پاسخ به سوالی درباره عمدی بودن حادثه پلاسکو، گفت: براساس اطلاعات و گزارشاتی که در اختیار داریم حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو عمدی نبوده است.


وی درباره ۳۰ تذکر شهرداری تهران به واحدهای تولیدی ساختمان پلاسکو مبنی بر ایمن نبودن این ساختمان اظهار داشت: بیمه ایران نیز ریسک این ساختمان را بالا می دانست؛ در حالی که نرخ میانگین ریسک برای واحدهای تولیدی یک در نظر گرفته می شود اما نرخ ریسک برای این ساختمان در بیمه نامه های صادر شده ۱.۸۶ بود و ما بالاترین نرخ را برای بیمه واحدهای ساختمان پلاسکو در نظر گرفتیم.
 


جزییات افزایش سرمایه شرکت بیمه ایران
رئیس هیات مدیره بیمه ایران درباره گزارش اخیر معاونت نظارتی بیمه مرکزی و اعلام سطح ۴ برای قدرت توانگری مالی این شرکت و راه های ترمیم آن تصریح کرد: این سطح برای سال ۹۴ اعلام شده و عوامل مختلفی از جمله ذخایر خسارت معوق باز می‌گردد.


پورکیانی به انجام داوطلبانه موضوع ذخایر مثلثی در سال گذشته از سوی بیمه ایران اشاره کرد و افزود: بیمه مرکزی اعلام کرده بود شرکت ها می توانند در عرض ۳ سال اقدام به محاسبه ذخایر خسارت معوق خود کنند اما بیمه ایران این کار را یکساله انجام داد؛ ما این موضوع را تقویت بنیه مالی خود می دانیم.


مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت معوق بیشتر از این محل منظور شده است، افزود: ارزیابی توانگری مالی شرکت بیمه حدود ۸۳ است ولی مغایرت آئین نامه ۲۸ با آئین نامه ۵۸ شورایعالی بیمه باعث شد تا بیمه مرکزی سطح توانگری بیمه ایران را از ۸۳ به ۴۰ کاهش دهد.


وی در عین حال کاهش سطح توانگری مالی این شرکت را عاملی برای نتوانستن برای عمل به تعهدات ندانست و گفت: در حال حاضر شش سناریو برای ترمیم مالی داریم تا سرمایه شرکت را از ٣٤٠٠ میلیارد تومان به ١٠ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.


پورکیانی محل افزایش این سرمایه را بخشی به شکل نقدی و بخشی از طریق فروش سهام دولت در سایر شرکت های بیمه عنوان کرد.


مدیرعامل بیمه ایران درباره مشکل در پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی گفت: خسارت پتروشیمی بوعلی ۹۵ میلیون دلار است اما چون نرخ فنی را براساس اصول فنی داده ایم مشکلی از نظر پرداخت نداریم.
 لزوم ورود بیمه ها به چرخه درمان با ایجاد بیمارستان


رئیس هیات مدیره بیمه ایران همچنین درباره زیان دهی بیمه های تکمیلی اظهار داشت: ۳۰ درصد پرتفوی بیمه ایران مربوط به بیمه های تکمیلی درمان است؛ حدود ۶۰ درصد از این رقم مربوط به بنیاد شهید و ۴۰ درصد باقی مانده نیز مربوط به شرکت ها و سازمان هایی است که در کنار سایر بیمه های خریداری شده بیمه تکمیلی درمان نیز می خواهند.


وی تصریح کرد: شرکت های بیمه ابزاری برای تنظیم هزینه های درمانی در اختیار ندارند و ضروری است تا بخش سرمایه گذاری شرکت های بیمه وارد چرخه درمان با ایجاد بیمارستان شوند.


پورکیانی  در پایان از طراحی سیستم های جدید برای نظارت بر خسارت های پرداختی در زمینه درمان خبر داد. 


 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر