25 بهمن 1395 - 08:20

افزایش سرمایه بانک آینده به سی هزار میلیارد ریال

بانک آینده در راستای مأموریت اصلی خود با ایفای نقش در جهت افزایش رفاه جامعه، تقویت تولید، ایجاد پایداری در توسعه اقتصادی کشور،سلامت عملکرد و استحکام مالی بانک، فرآیند افزایش سرمایه برای دستیابی به سرمایه سی هزار میلیارد ریالی را از 2سال گذشته آغاز کرده است.
کد خبر : ۱۶۴۳۵
افزایش سرمایه بانک آینده به سی هزار میلیارد ریال

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک آینده، در این ارتباط، پس از موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس واوراق بهادار، مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 07/11/1394 برگزار و اجرای فرآیند مزبور توسط سهامداران به هیأت مدیره بانک تفویض شد.


در ادامه، عملیات پذیره‌نویسی از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع عموم رسید. در نهایت، پس از تصدیق تمام مراحل قانونی صورت پذیرفته توسط بانک مرکزی، در سال جاری مرحله اول افزایش سرمایه در تاریخ 09/11/1395 محقق شد و به ثبت قانونی رسید. به این ترتیب، سرمایه بانک از مبلغ هشت هزار میلیارد ریال به مبلغ شانزده هزار میلیارد ریال افزایش یافت.


درجهت توسعه وتعمیق اهداف مزبور، مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ شانزده هزار میلیارد ریال به مبلغ سی هزار میلیارد ریال در بانک آینده پس از اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار، در جریان اخذ مجوز نهایی از بانک مرکزی  برای پذیره‌نویسی است. این افزایش چهارده هزار میلیارد ریالی منجر به ارتقایی توانایی بانک در تجهیز و تخصیص منابع و ایجاد ترکیب مناسبی از درآمدها و بازدهی مطلوب و مورد انتظار سپرده‌گذاران و سهامداران و هم‌چنین اصلاح نسبت‌های مالی بانک خواهد شد.


براساس برنامه‌ریزی های به عمل آمده، پیش بینی می شود؛ مرحله دوم فرآیند افزایش سرمایه در شش ماهه اول سال آینده تکمیل خواهد شد.


 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها