16 اسفند 1395 - 17:29
در پاسخ به ایبِنا اعلام شد؛

محدودیت USSD تاثیری در کاهش درآمد آسان پرداخت ندارد

مدیرعامل آسان پرداخت گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در استفاده از تراکنش‌های USSD نقشی در کاهش درآمدها و پیش‌بینی سود این شرکت در بورس نداشته است.
کد خبر : ۱۷۲۶۴
محدودیت USSD تاثیری در کاهش درآمد آسان پرداخت ندارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حامد منصوری امروز در یک نشست خبری در خصوص قطع کارمزد شاپرکی با راه‌اندازی سامانه پیوند در تراکنش‌های USSD گفت: در بند دو دستورالعمل شاپرک در خصوص تراکنش‌های USSD به‌ صراحت اعلام‌ شده که شرکت‌های پرداخت الکترونیک برای انجام تراکنش‌های USSD در ابتدا موظف هستند از سامانه پیوند استعلام و اگر اطلاعات در این سامانه موجود نبود، این تراکنش‌ها می‌تواند از انبار اطلاعات آن شرکت انجام شود؛ از اینرو کارمزد شاپرک به‌ تمامی تراکنش‌های با این روند تعلق می‌گیرد.


وی افزود: شرکت آسان پرداخت نیز در تمام تراکنش‌های USSD ابتدا از سامانه پیوند استعلام می‌گیرد و در صورت نبود اطلاعات در این سامانه با اطلاعات محلی خود تراکنش را انجام می‌دهد، به همین دلیل این روند تأثیری بر کاهش درآمدهای این شرکت و پیش‌بینی سود آن در بورس نداشته است.


منصوری با بیان اینکه ماهیانه در حدود ۱۲ میلیون نفر از کدهای دستور آسان پرداخت استفاده می‌کنند، گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در استفاده از کدهای دستوری مشکلی در روند استفاده و کاهش تعداد کاربران ایجاد نکرده و اقدامات انجام‌ شده از سوی بانک مرکزی و شاپرک فقط در راستای امن‌تر کردن این روش پرداخت بوده، بنابراین USSD هیچ‌وقت بسته نمی‌شود و فقط روند کار آن تغییر کرده است.


مدیرعامل شرکت آسان پرداخت با بیان اینکه فروش بیمه‌نامه شخص ثالث از طریق موبایل می‌تواند تحول مهمی در زمینه فروش بیمه باشد، اظهارداشت: برای فروش این بیمه‌نامه، روندی باید طی می‌شد که خوشبختانه به سرانجام رسیده و بزودی در اینباره اطلاع‌رسانی خواهد شد.


وی بابیان اینکه، پیش‌ از این بیمه‌نامه حوادث انفرادی و آتش‌سوزی از طریق این سامانه به فروش رسیده است، گفت: در برخی روزها تا یکهزار فقره بیمه‌نامه نیز با سامانه آسان پرداخت فروخته‌ شده، اما این عدد قابل‌ توجه نیست در حالی‌ که اگر فروش بیمه‌نامه شخص ثالث از این طریق عملیاتی شود، می‌تواند با استقبال مردم مواجه شود که این روند در سال آینده عملیاتی می‌شود.


منصوری در پاسخ به این سؤال که آیا همکاری آسان پرداخت فقط به شرکت بیمه سینا محدود می‌شود یا خیر؟ گفت: ممکن است با شرکت‌های دیگری نیز در اینباره همکاری خود را آغاز کنیم.


وی در خصوص پیش‌بینی رشد ۱۸ درصدی حاشیه سود شرکت آسان پرداخت در سال آینده گفت: این برآورد با توجه به فعالی‌های شرکت در حوزه پوز، بازاریابی و بازارهای جدید لحاظ شده از اینرو در حوزه کارمزدهای شاپرکی با افزایش تعداد تراکنش‌های دستگاه‌ها روند با افزایشی مواجه هستیم.


منصوری افزود: با توجه به فعالیت‌های فعلی شرکت و توسعه بازار پوز و تمرکز بر این بازار، ۱۸ درصد رشد در سال آینده پیش‌بینی‌ شده است. مدیرعامل آسان پرداخت در ادامه با اشاره به موفقیت‌های این شرکت در سال ۱۳۹۵ که در زمینه عرضه سهام در بورس، کسب رتبه‌های برتر در رده‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر و کسب سهم بازار مناسب، گفت: آسان پرداخت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقداماتی بسیار مطلوبی انجام داده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، بودجه در نظر گرفته‌ شده برای این کار در سال آینده به دو برابر افزایش می‌یابد.


منصوری با اعلام کرد اینکه آسان پرداخت در سال آینده به دنبال نوآوری جدیدی است، گفت: تمام خدماتی که این شرکت ارائه داده است با مطالعه بازار و آنالیز نیاز مشتریان طراحی‌ شده است از اینرو سرویس‌های تله پرداز و کیف پول آپ در افزایش پرداخت‌های خُرد و افزایش تعداد تراکنش‌های موبایلی به‌ طور قطع تأثیرگذار است.


وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون اپلیکیشن آسان پرداخت ۵ میلیون بار دانلود شده و ۲٫۵ میلیون کاربر فعال دارد، اظهارداشت: این تعداد کاربر با توجه به امکانات خوب این اپلیکیشن کم است و باید با اقدامات تشویقی استفاده از آن توسعه یابد.


منصوری تأکید کرد که جسارت و هوشمندی، رمز موفقیت آسان پرداخت است و این روند باز هم در این شرکت ادامه خواهد یافت. وی همچنین با تأکید دوباره بر اینکه همه اقدامات این سامانه تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی و شاپرک انجام می‌شود، گفت: ما همه استانداردهای شاپرک را رعایت می‌کنیم، ضمن اینکه کاربران به‌ خوبی می‌توانند تفاوت‌های اپلیکیشن ما را با سایر اپلیکیشن ها مقایسه کنند.


مدیرعامل آسان پرداخت با اعلام اینکه این سامانه به فکر ارائه روشی برای دریافت مبالغ خیریه از سوی افراد ساکن خارج از ایران است، گفت: ما اکنون مبالغ قابل‌ توجهی را از طریق اپلیکیشن و کد دستوری به‌ حساب خیریه‌ها واریز می‌کنیم، اما کاربران خارج از کشور برای واریز این مبالغ دچار مشکل هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر