24 اسفند 1395 - 13:30

جذب 7 میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال 95

سازمان سرمایه‌گذاری خارجی طی گزارشی از تحقق کامل حدنصاب تعیین شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد.
کد خبر : ۱۷۵۲۵
جذب 7 میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال 95

به گزارش ایبِنا، بر پایه این گزارش علاوه بر تحقق کامل حد نصاب تعیین شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جلب و جذب سرمایه گذاری، عملکرد این سازمان 150 درصد و بالاتر از معیار ابلاغی این ستاد بود.


این گزارش می افزاید: با توجه به عملکرد و آمار ثبت شده، میزان جلب سرمایه گذاری خارجی تا تاریخ 17 اسفند ماه 1395 بالغ بر ده هزار و 363 میلیون دلار در قالب 148 طرح (شامل 137 طرح جدید و 11 طرح با افزایش سرمایه) تصویب شده و طی 13 جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی از فروردین لغایت اسفندماه سال جاری، تایید و تصویب شده اند.


این گزارش حاکی است، در بخش عملکرد مربوط به جذب سرمایه گذاری خارجی، با توجه به تعیین رقم یک میلیارد دلار سرمایه گذاری وارده و جذب شده در طرحهای مصوب برای پروژه مزبور، ثبت رقم 1007731 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده در دفاتر سازمان، مبین حدنصابی بالاتر از میزان تعیین شده است.


گفتنی است، یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی محوله به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، "جلب و جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی" در سالجاری بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها