30 فروردين 1396 - 09:03

اولویت بانک آینده در سال ۹۶ اعلام شد/ حمایت از تولید و اشتغال

حمایت از بخش‌های واقعی اقتصاد، افزایش تولید داخلی و توجه به مقوله اشتغال، از جمله اولویت‌های بانک آینده در سال 1396 عنوان شد.
کد خبر : ۱۸۲۷۶
اولویت بانک آینده در سال ۹۶ اعلام شد/ حمایت از تولید و اشتغال

به گزارش ایبِنا؛ در نخستین گردهمایی مدیران و رؤسای شعب بانک آینده در سال‌جاری که روز سه‌شنبه 29 فروردین ماه در تهران برگزار شد، ضمن بررسی چگونگی حمایت از حوزه‌های واقعی و کارآمد اقتصادی، راه‌کارهای مؤثر درباره کمک به افزایش تولید داخلی و اشتغال‌زایی در کشور نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


بررسی نقش بانک آینده در حوزه‌های مختلف حمایتی، به‌ویژه در زمینه تأمین منابع مالی برای پاسخ‌گویی به نیاز فعالان اقتصادی، از دیگر موارد مطرح در این نشست بود، که در این میان، جایگاه واحدهای خرد، متوسط و صنوف مختلف که با هزینه کمتری امکان ایجاد اشتغال در آنان وجود دارد؛ با جزییات و تأکید بیش‌تری مورد توجه قرار گرفت.


بر همین اساس، سهیمه استان‌ها و شعب مربوط در چارچوب برنامه زمان‌بندی شده و به‌منظور انجام اقدامات لازم با رعایت اصول بهداشت اعتباری تعیین شد. هم‌چنین میزان اشتغال ایجاد شده از طریق اجرای طرح‌های مختلف برآورد و مقرر شد؛ تمهیدات و مقدمات لازم برای تحقق این هدف مهم، به‌ویژه تأمین مالی در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» با فوریت فراهم و بر حُسن اجرا نظارت لازم معمول شود. اقدامات اجرائی مربوط، از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری آغاز خواهد شد.


شایان ذکر است؛ در همین راستا، نخستین طرح تولیدی با حمایت مالی بانک آینده در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال»، هفته پیش، با حضور رییس جمهور در امیرآباد مازندران افتتاح شد. مجتمع کاغذ امیرآباد با وسعتی بالغ بر 176 هزار مترمربع، دارای ظرفیت 55,000 تا 65,000 تندر خطِ‌ یک و در مجموع، ظرفیت 165 هزار تن است که با راه‌اندازی آن، برای 175 نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد شده و به‌صورت غیرمستقیم نیز اشتغال قابل‌توجهی به‌صورت پیشین و پسین، به‌وجود خواهد آمد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر