04 ارديبهشت 1396 - 10:14
اقدام و عمل بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید- 5 /

پرداخت بالغ بر 4937 میلیارد ریال تسهیلات پرورش آبزیان در سال1395

بانک کشاورزی با هدف تامین امنیت غذایی کشور ، مدیریت منابع آبی، مصرف بهینه انرژی ، اشتغالزایی و اصلاح فرهنگ غذایی در راستای حفاظت از محیط زیست، سال 1395 در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید، بالغ بر 4937 میلیارد ریال تسهیلات در بخش شیلات و آبزی پروری - با اولویت گسترش سیستم های نوین نظیر پرورش ماهی در قفس - به متقاضیان پرداخت کرده است.
کد خبر : ۱۸۴۴۵
 پرداخت بالغ بر 4937 میلیارد ریال تسهیلات پرورش آبزیان در سال1395

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، امروزه مشکلات زیست محیطی نظیر گرمایش کره زمین در سطح جهانی سلامت و حیات زیست کره را تهدید می کند و پرورش آبزیان به عنوان منابع غنی و ارزشمند مواد غذایی یکی از راهکارهای موثر برای حل این بحران است. بانک کشاورزی طی سال 1395 با حمایت مالی و کارشناسی از طرح های پرورش آبزیان، طرح های نوین نظیر پرورش ماهی در قفس و مزارع چند منظوره پرورش ماهی، بالغ بر 4500 فقره تسهیلات آبزی پروری شامل پرورش انواع ماهی ومیگو در سطح کشور پرداخت کرده است که بیشترین مبالغ پرداخت شده در استان های خوزستان، مازندران و بوشهر بوده است.


 شایان ذکر است دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که مورد تائید مقام معظم رهبری و در دستور کار دولت تدبیر و امید است و همچنین با هدف ترویج و توسعه روش های نوین و اقتصادی آبزی پروری و مدیریت منابع آبی، حمایت از طرح های پرورش ماهی در قفس را با پرداخت تسهیلات با نرخ سود ترجیحی در اولویت قرار داده است که از جمله دستاوردهای آن می توان به احداث بزرگ ترین واحد های مکانیزه پرورش ماهی در قفس خاورمیانه در هرمزگان و بوشهر که به ترتیب با ظرفیت 3000 تن و 6000 تن با مشارکت 690 میلیارد ریالی و 665 میلیارد ریالی بانک کشاورزی اجرا شده اند اشاره کرد.


 در همین راستا بانک کشاورزی، سال 1395 جمعا 1496 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای پنج طرح بزرگ پرورش ماهی در قفس در استان های هرمزگان، بوشهر، مازندران و قشم پرداخت کرده است که مجموعا به طور سالانه 9300 تن از نیاز کشور به پروتئین دریایی را تامین می کنند . همچنین این بانک 14 طرح بزرگ دیگر را در دست بررسی دارد که پس از تکمیل مدارک متقاضیان و رفع نواقص پرونده های اعتباری، در اولویت پرداخت تسهیلات قرار خواهند گرفت.


 بانک کشاورزی در تداوم تعهد و رسالت خود، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، با حمایت دولت تدبیر و امید و با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان، سال 1396 نیز با تمام توان در راه افزایش تولید در بخش شیلات و آبزیان خواهد کوشید تا شاهد توسعه اقتصادی و افزایش درآمدهای داخلی از این رهگذر باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها