20 ارديبهشت 1396 - 11:35

اقدامات زیرساختی بانک سامان در تطبیق با قوانین و استانداردهای بین‌المللی

بانک سامان به عنوان نخستین بانک ایرانی دوره‌های آموزشی بین‌المللی تطبیق و پیشگیری از جرایم مالی جهانی را برگزار کرد.
کد خبر : ۲۸۹۵۲
اقدامات زیرساختی بانک سامان در تطبیق با قوانین و استانداردهای بین‌المللی

به گزارش ایبِنا و به نقل از اداره روابط عمومی بانک سامان، به دنبال برگزاری همایش بین‌المللی تطبیق و مبارزه با پولشویی، هماهنگی قوانین داخلی و بین‌المللی در سال 1394 و به دنبال تاکید هیات‌مدیره بانک مبنی بر آموزش تخصصی راهکارهای تطبیق و مبارزه با جرایم مالی در بانک، نخستین دوره آموزشی ICA در آکادمی سامان برگزار شد.


براساس این گزارش، این دوره در قالب دو کارگاه دو روزه آموزشی تطبیق (Compliance) و جلوگیری از جرایم مالی (financial Crime Prevention) با همکاری موسسه اروپایی اوساکو و با حضور کارشناسان مدیریت بازرسی و تطبیق، مدیریت مبارزه با پولشویی و مدیریت بین‌الملل، 10 تا 14 اردیبهشت ماه برگزار شد.


این گزارش می‌افزاید، دوره آموزشی ICA در سه سطح در آکادمی سامان برگزار می‌شود و در پایان این دوره‌ها و پس از موفقیت در آزمون‌های تخصصی، بانک سامان به‌عنوان نخستین بانک ایرانی، گواهی بین‌المللی تطبیق و مبارزه با پولشویی را دریافت می‌کند.


دریافت این گواهی در ارتباط‌های خارجی به‌ویژه با بانک‌های بزرگ دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و فرآیند همکاری نظام بانکی کشورمان را با شبکه بانکداری بین‌المللی سریع‌تر می‌کند.


رولاند گوئنو (Roland Guennou) مدرس این کارگاه آموزشی در پایان دوره با ابراز شگفتی از پیشرفت کارکنان بانک سامان در عرصه تطبیق و مبارزه با پولشویی تصریح کرد: بانک سامان تمام موازین و قواعد تطبیق و مبارزه با پولشویی را رعایت می‌کند و من تحت تأثیر دانش، حرفه‌ای‌گری و آمادگی بالای کارشناسان بانک سامان قرار گرفته‌ام.


وی افزود: بانک سامان در پیروی از مقررات، شناسایی مشتریان، مبارزه با پولشویی، مبارزه علیه جرایم سازمان‌یافته مالی و ارتقاء فرهنگ تطبیق در سطح جهانی بسیار قدرتمند عمل کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر