24 ارديبهشت 1396 - 08:50
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد:

تحویل برگه سهامداری به مشمولین سهام عدالت از شهریور/ واریز سود از مهرماه

مشاور سازمان خصوصی سازی از ارائه برگه سهامداری از شهریورماه امسال به مشمولین سهام عدالت خبرداد و گفت:‌ از مهر ماه نیز سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز می‌شود.
کد خبر : ۲۹۰۳۸
تحویل برگه سهامداری به مشمولین سهام عدالت از شهریور/ واریز سود از مهرماه

سیدجعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره برنامه دولت برای ساماندهی سهام عدالت افزود: طرح ساماندهی سهام عدالت که در دولت قبل تقریبا در وضعیت بلاتکلیفی و آشفتگی قرار داشت در دولت یازدهم ساماندهی شد. این ساماندهی در سه مرحله انجام می‌شود و برای آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. 


مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: در مرحله اول مشخص شد که برای کلیه مشمولین سهام عدالت در ۱۰ سال گذشته چه میزان سود و دارایی ایجاد شده است که کار بسیار بزرگی است و در روز هفدهم اسفندماه گذشته آیین رونمایی از سامانه سهام عدالت انجام شد و از ان زمان تاکنون مشمولین می‌توانند با مراجعه به سامانه وضعیت ۱۰ ساله سهام عدالت خود را مشاهده کنند.


وی با اعلام اینکه تاکنون ۳۳ میلیون نفر از مشمولین به سامانه مراجعه و صورت حساب‌های خود را دریافت کرده‌اند، افزود:‌ این افراد از آخرین وضعیت سهام عدالت خود مطلع شده‌اند. مابقی مشمولین نیز تا عدد ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز تا پایان شهریور ماه می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و از آخرین وضعیت سهام عدالت خود اطلاع یابند.


سبحانی فاز دوم ساماندهی سهام عدالت را مربوط به واریز سود به حساب مشمولین ذکر و بیان کرد:‌ از تاریخ ۳۰ فروردین ماه امسال اجرای مرحله دوم آغاز شده و مشمولین باید با مراجعه به سامانه شماره شبای بانکی خود را اعلام نمایند تا در زمان مناسب سود به حسابشان واریز شود.


اعلام شماره شبا توسط ۲۲ میلیون مشمول


مشاور سازمان خصوصی سازی ادامه داد:‌ تاکنون که حدود سه هفته از آغاز اجرای مرحله دوم گذشته است نزدیک به ۲۲ میلیون نفر به سامانه مراجعه کرده و شماره شبای خود را به ثبت رسانده‌اند و از اوایل نیمه دوم امسال یا همان مهرماه سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال ۹۵ که مختص مشمولین است به حسابشان واریز می‌شود.


وی مرحله سوم را ارائه برگه سهامداری از نیمه دوم شهریور ماه امسال اعلام و بیان کرد:‌ اجرای این مرحله نیازمند مقدمات و مصوباتی از سوی نهادهای مرتبط مثل مجلس و دولت است که البته در جریان است. بنابراین به محض اخذ این مصوبات اصل برگه سهامداری به مشمولین ارائه خواهد شد که در اینصورت افراد می‌توانند نسبت به خرید و فروش آن اقدام کرده و یا اینکه آن را نزد خود نگه دارند و از منافع و ارزش افزوده هر ساله آن منتفع شوند که به نظر می‌رسد این بخش از کار از فاصله نیمه دوم سال ۹۶ و شاید از اوایل سال ۹۷ انجام شود.


سبحانی گفت:‌ برای مشمولین وخانوارهای مربوط به دهک‌های اول و دوم ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و ۵۰ درصد مابقی نیز به حساب آنها واریز شده بر این اساس این افراد دارای یک میلیون تومان سهام عدالت هستند که ارزش آن در بازار دو برابر است بنابراین یک خانوار ۵ نفره در دهک های اول و دوم می‌توانند با آزادسازی سهام عدالت نزدیک به ۱۰ میلیون تومان، دارایی و سرمایه داشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر