اقتصاد انگلیس زیر ذره‌بین مؤسسات رتبه‌بندی اقتصادی

مؤسسات رتبه‌بندی از زمان اعلام نتایج انتخابات انگلیس در روز جمعه، با دقت وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند.
کد خبر : ۶۹۹۳۰
اقتصاد انگلیس زیر ذره‌بین مؤسسات رتبه‌بندی اقتصادی

به گزارش ایبِنا به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، انتخابات روز جمعه انگلیس در حالی برگزار شد که حزب حاکم محافظه کار به رهبری ترزا می نخست وزیر این کشور نتوانست اکثریت مطلق آرا را به دست بیاورد.


این بی‌ثباتی سیاسی در انگلیس می‌تواند موضع این کشور در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. مذاکراتی که باید تا مارس 2019 به پایان برسد.


از این رو مؤسسات رتبه بندی استاندارد و پور (S&P)، فیچ و مودی با چشم انداز منفی نسبت به شرایط سیاسی و اقتصادی انگلیس، به دقت وضعیت این کشور را زیر نظر گرفته اند.


این در حالی است که دو مؤسسه S&P و فیچ بعد از رأی گیری برگزیت، رتبه اعتباری انگلیس را به AA کاهش داده بودند.


فیچ در این باره اعلام کرده است: ابهامات سیاسی، انسجام و دوام دولت بعدی انگلیس بعد از برگزاری انتخابات، پیامدهای عظیمی برای برگزیت و همچنین سیاست های مالی این کشور خواهد داشت.


S&P نیز اعلام کرد: نتایج انتخابات احتمالا باعث به تعویق افتادن مذاکرات برگزیت خواهد شد.


سرانجام مؤسسه مودی نیز تأکید کرده است که از نزدیک مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا و تدوین سیاست های مالی این کشور در زمینه کسری بودجه و افزایش بدهی‌های دولتی را زیر نظر دارد.


دو مؤسسه مودی و S&P در اوایل سال جاری میلادی رتبه های دو کشور چین و قطر به عنوان ابرقدرت های اقتصادی دنیا را هم کاهش داده بودند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر