23 خرداد 1396 - 12:56

موفقیت پروژه کارت شهروندی " کاشان کارت" در رقابت‌های جهانی

کارت شهروندی شرکت فرادیس البرز ( کاشان کارت) موفق به کسب جایزه جهانی شهر‌های پایدار هوشمند در سال 2017شد.
کد خبر : ۷۰۰۵۴
موفقیت پروژه کارت شهروندی

به گزارش ایبِنا به نقل از شرکت فرادیس البرز، 76 پروژه از 56 شهر از سراسر جهان در رقابت جایزه جهانی شهرهای پایدار هوشمند 2017 شرکت کردند. این جایزه در 6 شاخه با موضوعاتی چون شهرآزاد، شهر دیجیتال، شهر هوشمند نوآور، شهر پایدار، خدمات دولت الکترونیک و شهر مشارکتی اهدا می شود.


پروژه کاشان کارت در شاخه شهر هوشمند نوآور (Innovative Smart City) در این رقابت شرکت کرد و ضمن راه یابی به مرحله نهایی داوری، بعنوان رتبه 2 معرفی شد.


طرح های ارسالی ملزم به پاسخگویی به سوالاتی از قبیل اثرات میان مدت و بلند مدت طرح، چالش ها و درس های پروژه، روش استفاده از ICT، عملکرد اجرای پروژه، تاثیر اجرای پروژه در رفاه شهروندی، قابلیت انتقال پروژه به شهرهای دیگر، رویکرد نوآورانه، فواید برآوردشده مالی یا اجتماعی- اقتصادی و کمک به ارتقای ظرفیت نوآوری محلی برای توسعه راه حل های ICT هوشمند بودند.


بنابر اعلام دبیرخانه جایزه، پروژه کاشان کارت به همراه دیگر پروژه های برتر راه یافته به مرحله نهایی، علاوه بر درج در وب سایت، قرار است به زودی در نشریه ای تحت عنوان "طرح های برتر حوزه ICT " به چاپ برسد.


جایزه شهر هوشمند نوآور در سال 2011 به منظور شناسایی و توسعه نوآوری ها و دستاوردهای برجسته حوزه ICT و دولت الکترونیک شهرها و دولت های محلی هوشمند در سراسر جهان راه اندازی شد. هدف از جایزه شهر هوشمند نوآور که هرساله در قالب یک رقابت بین المللی صورت می گیرد، تشویق شهرها به استفاده از طرح های نوآورانه ICT به منظور ارتقای کارآیی اجرایی ، افزایش دسترسی شهروندان به خدمات عمومی، و به اشتراک گذاری دانش در زمینه استراتژی های شهر هوشمند است.


راهکار جامع کارت شهروندی شرکت فرادیس البرز با نام تجاری فراپی با ارایه راه‏حل جامع در زمینه پرداخت خرد شهری در قالب یک پروژه ملی و برای اولین بار در این سطح در شهر کاشان پیاده سازی شده است تا راهگشای مشکلات و معضلات فعلی جامعه و سازمان‏های ذینفع گردد. از جمله می‏توان به پذیرش کارت در تمامی بخش ها و در تمامی حوزه‏های پرداخت خرد همچون حوزه حمل‌و‌‌نقل عمومی شهری من جمله حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی، خدمات پارک و پارکینگ، حوزه فرهنگی تفریحی و ورزشی و کلیه مراکز خرید خرد و عمده و موارد مشابه اشاره کرد. در شکل‏های زیر بخشی از فواید این طرح برای شهروندان و سازمان‏ها ارائه شده است.


   


 


 


 


 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر