27 خرداد 1396 - 11:07
با حضور جهانگیری صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال

عملیات اجرایی ساخت قطعه ۲ آزادراه نهران ـ شمال به طول ۲۲ کیلومتر آغاز شد.
کد خبر : ۷۱۱۷۲
آزادراه تهران شمال

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رییس جمهور صبح امروز (شنبه) به همراه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنیاد مستضعفان، از روند پیشرفت عملیات اجرایی منطقه یک آزاد راه تهران ـ شمال بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت و برنامه زمانبندی اجرای این پروژه قرار گرفت.  
همزمان با بازدید معاون اول رییس جمهور از منطقه یک آزاد راه تهران ـ شمال، ‌ عملیات اجرایی منطقه ۲ این آزاد راه نیز رسماً آغاز شد.
پیش از شروع این بازدید نیز، در ابتدای آزاد راه جلسه کوتاهی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و مدیران اجرایی پروژه گزارشی از روند پیشرفت عملیات اجرایی منطقه یک و برنامه زمانبندی اجرای منطقه ۲ آزاد راه ارائه کردند.
براساس این گزارش اجرای منطقه ۲ آزاد راه تهران ـ شمال به طول ۲۲ کیلومتر به چهار پیمانکار ایرانی واگذار شده که قرار است ظرف مدت سه سال به اتمام برسد.  
مدیران پروژه اعلام کردند که برای منطقه ۳ آزاد راه نیز با یک شرکت کره‌ای، سه شرکت چینی و چندین شرکت ایرانی به صورت موی در حال مذاکره هستند تا نسبت به اجرای عملیات تصمیم‌گیری شود.
منطقه ۴ آزاد راه نیز در مرداد ماه ۹۴ پس از تکمیل و ایمنی‌سازی رسماً به بهره‌برداری رسید که براساس گزارش مدیران پروژه هم‌اکنون متوسط سفر در یک شبانه‌روز از منطقه ۴، ۱۱ هزار سفر و در زمان اوج سفرها ۲۸ هزار سفر بوده است.
طبق گزارش مدیران پروژه پیشرفت آزاد راه تهران ـ شمال در زمان نخستین بازدید معاون اول رییس جمهور در آبان ۹۳، ۲۹ درصد بود که در آبان ۹۴ به ۴۴ درصد رسید و سپس در خرداد ماه ۹۵ میزان پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد بود و در حال حاضر به ۸۵.۵ درصد رسیده است که بیانگر ۱۷ برابر فعالیت نسبت به سنوات قبل است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر