27 خرداد 1396 - 12:16

کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۹۶؛ در آستانه انتشار

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1396 در آستانۀ چاپ و نشر قرار دارد.
کد خبر : ۷۱۱۷۵
سازمان توسعه تجارت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علی علی‌آبادی فراهانی با اعلام این خبر افزود: کتاب مقررات صادرات و واردات سال جاری حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک است که به لحاظ تغییرات حاصله از جمله «فناوری» و «تجارت» هر پنج سال یکبار به روز رسانی می‌شود.


وی خاطر نشان کرد که آخرین نسخۀ به روز شده نمانکلاتور در سال ٢٠١٢ میلادی (سال١٣٩٠-١٣٩١) اعمال شده است و جدیدترین نسخه نیز از اول سال ٢٠١٧ قابل اجرا است. نکته مهم و قابل توجه اینکه سازمان جهانی گمرک با پیش‌بینی‌هایی که به‌ عمل آورده، برای اولین بار اصلاحات مربوط به سال آتی میلادی (٢٠١٨) را نیز همزمان با اصلاحات سال ٢٠١٧ اعمال و اعلام نموده و لزوم اعمال اصلاحات مذکور در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ از ضروریات بخش بازرگانی کشور است.


علی آبادی همچنان متذکر شد اصلاحات موصوف در آذر ماه ١٣٩٥ برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ به تصویب هیات محترم وزیران رسیده است.


مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات با اشاره به اصلاحات جدید مصوب 21 خردادماه سال جاری هیات وزیران افزود: تغییرات جدید شامل «ایجاد» یا «حذف» ردیف تعرفه ها و «اصلاح شرح کالا» و تغییر در «مندرجات ذیل یادداشت» فصول مختلف کتاب مقررات صادرات و واردات است که در چاپ آن لحاظ شده است.


همچنین سایر تغییرات مصوب هیات محترم وزیران در سال ١٣٩٥ که در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٥ درج نشده بود، در کتاب سال جاری اعمال شده است.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آمار بازرگانی خارجی بر مبنای ردیف تعرفه‌های جدول طبقه بندی کالا تهیه می‌شود و ثبت سفارش کالا بر اساس کدهای تغییر یافته انجام خواهد شد؛ لذا ضرورت اجرای اصلاحات موصوف در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها