27 خرداد 1396 - 16:34

کشف ۱۴ تن مواد غذایی فاسد از ابتدای ماه رمضان

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ اعلام کرد: بیش از ۱۴ تن مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف در کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ٢٣ خردادماه کشف، جمع آوری و معدوم شد.
کد خبر : ۷۱۱۹۰
مواد غذایی

به گزارش ایبِنا، محراب آقازاده با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ۲۳ خرداد ماه، تعداد ۱۴۴۲۴ تماس تلفنی با سامانه بهداشت ۱۹۰ برقرار شد که ۴۳۴۹ تماس منجر به ثبت شکایت در سامانه شده و بقیه تماس ها منجر به ارائه مشاوره، آموزش تلفنی و راهنمایی به تماس گیرندگان شد و در مجموع ۱۴۳۴۴ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف کشف، جمع آوری و معدوم شدند.


رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ افزود: از این تعداد خبر/شکایت ثبت شده، ۴۳۰ شکایت مخصوص فعالیت اصناف مرتبط با ماه مبارک رمضان از جمله اصناف فروشنده حلیم، آش، شله و زولبیا و بامیه بود که در مجموع ۱۰ درصد از کل اخبار/شکایات ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹۰ را به خود اختصاص داد.


وی بیان داشت: بیشترین فراوانی اخبار/شکایات مختص ماه مبارک رمضان به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، اصفهان، البرز، مشهد، تهران، گیلان، شیراز، تبریز، کرمان و قم بود که با اقدامات بازرسان بهداشت محیط منجر به رفع نقص ۲۱ صنف، معرفی به مراجع قضایی ۱۹۷ صنف، اخطار به ۳۰۰ صنف و معدوم سازی ۲۵۲ کیلوگرم آش، حلیم، شله و زولبیا و بامیه شد.


آقازاده گفت: از هموطنان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی از عرضه کنندگان آش، حلیم و زولبیا بامیه و همچنین سایر مواد غذایی، موارد را در همه ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت ۱۹۰ در میان بگذارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها