28 خرداد 1396 - 14:00

جهش تراکنش‌های اینترنتی در دو ماه اول سال 96

تعداد تراکنش‌های اینترنتی در اردیبهشت ماه امسال به نسبت بهمن ماه سال گذشته که به صورت سنتی بیشترین تعداد تراکنش را نسبت به ۱۱ ماه دیگر سال دارد بیشتر گزارش شده‌است؛ افزایشی که بدون شک تحت تأثیر جهش تعداد تراکنش‌های اینترنتی یکی از شرکت‌های پی‌اس‌پی است.
کد خبر : ۷۱۲۲۴
بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگار ایبنا، در میان ابزارهای پرداخت الکترونیک، درگاه‌های پرداخت اینترنتی یا همان IPG از جمله ابزارهایی است که سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به ابزاری مانند کارتخوان نیاز دارد و به همین اعتبار باید بیشتر از ابزارها و روش های سرمایه بر مورد توجه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک قرار بگیرد.
با این حال اما امرور تعداد تراکنش‌ها، ابزار و سهم تراکنش‌های اینترنتی نسبت به تراکنش‌های با کارتخوان یا تراکنش‌های موبایلی، نشان می‌دهد استفاده از درگاه‌های اینترنتی آنچنان که باید و شاید مورد توجه سرمایه گذاران و کاربران نیست. آمارهای شاپرک نشان می‌دهد در پایان بهمن ماه سال گذشته سرانه تعداد ابزار پذیرش اینترنتی برای جمعیت بالای ۲۰ سال کشور حدود ۵۹.۵ ابزار و کل تعداد این ابزار ۳۴۱ هزار و ۷۹۴ دستگاه بوده است.
سرانه تعداد تراکنش ابزارهای پذیرش اینترنتی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ حدود ۵.۸۶ واحد کاهش داشته و به ۵.۲۴ تراکنش رسیده است! در میان شرکت‌های پی اس پی، شرکت به پرداخت ملت در سال ۹۵ بیشترین رشد را در سهم از تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی داشته سهم به پرداخت ملت از ۱۳ درصد به ۲۵.۵ درصد طی سال ۹۵ افزایش یافته است.
در مقابل اما تجارت الکترونیک پارسیان با ۳۶.۵ درصد افت در سهم از تعداد تراکنش‌های اینترنتی از ۵۸.۹ درصد به ۲۲.۴۹ درصد رسیده است. تجارت الکترونیک پارسیان اما این افت را در ماه‌های ابتدایی سال ۹۶ به شکل غیرمنتظره‌ای جبران کردند؛ سهم این شرکت از تعداد تراکنش‌های اینترنتی در فروردین ماه امسال با ۲.۱۸درصد رشد نسبت به اسفند ۹۵ به ۱۸.۸۲ افزایش یافت. به این ترتیب اگر بنابر اعلام شاپرک کل تراکنش‌های اینترنتی در فروردین ماه امسال ۲۶ میلیون و ۳۸۵ هزار ۵۶۶ تراکنش بوده باشد، تجارت الکترونیک پارسیان ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۹۶۸ تراکنش از این تعداد را به خود اختصاص داده است.
رشد تعداد تراکنش‌های اینترنتی تجارت الکترونیک پارسیان طی اردیبهشت ماه از فروردین ماه هم بیشتر و چشمگیرتر بود؛ سهم این شرکت از تراکنش‌های اینترنتی در اردیبهشت با ۵.۳۹ درصد افزایش نسبت به فروردین به ۲۶.۳۹ درصد رسید. به این ترتیب تجارت الکترونیک پارسیان ۹ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۰۳ تراکنش از ۳۴ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۱۵ تراکنش اینترنتی اردیبهشت ماه را انجام داده است و این یعنی افزایش غافلگیرکننده ۳ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۳۵ تراکنش طی یک ماه است.
چنین افزایشی را درحالی در تعداد تراکنش‌های اینترنتی تجارت الکترونیک پارسیان شاهد هستیم که متوسط رشد سهم از تراکنش‌های اینترنتی سایر پی اس پی‌ها در اردیبهشت حدود ۰.۲درصد منفی بوده است.
انجام بیش از ٣٤ میلیون تراکنش در اردیبهشت در حالی است که بیشترین تعداد تراکنش های اینترنتی در سال گذشته ۳۰ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۰۱ تراکنش در بهمن ماه بود و تفاوت فاحش تعداد تراکنش‌های اردیبهشت با بهترین ماه سال ٩٥ جای امیدواری دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر